Fikk mobil TV-kontrakt i Chile

Rubberduck Media Lab, som leverer løsninger for Mobil-TV, har inngått en kontrakt med Entel som er Chiles nest største mobiloperatør.

Det norske selskapet skal levere en mobil TV-portal med ti kanaler.

Administrerende direktør Ola Svartberg vil ikke ut med hvor stor kontrakten er i kroner og øre.

Etter det Mobile Business Magazine erfarer er kontrakten på flere millioner kroner. Men det trenger ikke å stoppe med det. Dersom Entel vil, kan kontrakten påbygges dersom de blir fornøyd med TV-portalen og vil utvide TV-tilbudet til sine mobilbrukere.

Dette er vanlig i de over 60 kontraktene Rubberduck har inngått i 15 land.

Andre kontrakt i Sør-Amerika
Så langt har Entel bestilt tre lokale og syv internasjonale TV-kanaler fra Rubberduck, som er eid av Aspiro.

– Dette er den andre kontrakten vi har inngått i Sør-Amerika. I fjor etablerte vi et eget kontor i USA, så jeg har godt håp om at vi skal øke antall kontrakter på de amerikanske kontinentene, sier Rubberduck-sjef Ola Svartberg..

Mobile Business Magazine møtte Svartberg på den norske standen under Mobile World Congress, som nå pågår her i Barcelona.

Vil doble omsetningen i år
Selskapet har 30 ansatte fra 13 nasjonaliteter. 27.februar har Rubberduck fem års jubileum.

Ola Svartberg opplyser at Rubberduck omsatte for 23 millioner svenske kroner i fjor. Han har som mål at omsetningen skal dobles i år. Antall ansatte skal økes fra 30 til 40 ansatte i løpet av året.

Har imponerende kundeliste
Rubberduck har bevisst ikke villet gå inn i de japanske og korenske mobilmarkedene ettersom det der allerede er en rekke selskaper som tilbyr mobil TV-løsninger.

I Norden står Rubberduck derimot sterkt. De har allerede kapret kunder som Telenor, NetCom Sonofon, operatøren 3 og Tele 2.

Legg igjen en kommentar