Fotballklubben Lyn får mobil gulrot

Telekommunikasjonsselskapet Carrot blir ny generalsponsor for Oslo-klubben Lyn, og gir dermed fotballlaget et viktig økonomisk løft før seriestart nå til helga.

– For oss handler dette først og fremst om et markedsbudskap. Carrot har eksistert i 10 år, og vi ønsker nå å vise oss fram. Gjennom denne avtalen med Lyn tar vi et steg opp i neste divisjon, sier Andrè Jensen, administrerende direktør i Carrot.

Jensen er selv er en tidligere Lyn-spiller, og var på banen sammen med blant andre Jan Derek Sørensen og Axel Kolle da klubben for første gang vant junior-NM i 1990. Men han påstår at hans fortid i fotballklubben ikke har hatt noen innvirkning på avgjørelsen.

– Nei, dette har ingenting med at jeg har spilt i Lyn å gjøre. Vi ønsket å inngå en avtale med Lyn fordi klubben har mange gode verdier, som vi i Carrot kan kjenne oss igjen i. I tillegg var det avgjørende at klubben har sin base i Oslo, hvor vi har vårt hovedkontor og hvor også mange av våre kunder holder til, sier Jensen. Han legger til at når selskapet om ikke lenge flytter til Nydalen, vil klubbens hjemmearena bare være noen steinkast unna.

Belønner suksess
Jensen beskriver forhandlingene med Oslo-klubben som en ryddig og rask prosess, men vil ikke ut med hvor mye Carrot betaler for generalsponsoravtalen som gir selskapet rett til hovedlogo på brystet til Lyn-spillerne.

– I tillegg til å betale en sum for avtalen, er det lagt opp til et bonussystem som gir rause utbetalinger dersom Lyn skulle prestere bra sportslig, nettopp fordi det vil være til beste for alle parter, røper Jensen.

Han legger til at dette også er viktig for Carrot internt, og han regner med at avtalen som sikrer selskapet billetter til Lyns hjemmekamper vil skape stor entusiasme.

Godt mottatt blant spillerne
– Det har over tid vært stor fokus på hvem som skal erstatte Lyns tidligere generalsponsor. Med tre dager igjen til sesongen 2009 sparkes i gang, er det med stor tilfredshet at vi kan presentere vår nye generalsponsor, som er Carrot Communications, sier markedsdirektør i Lyn, Keith Woods.

Også Lyns kaptein Tommy Berntsen var til stede da de første draktene ble trykket med Carrot på brystet. Han forteller at nyheten om ny generalsponsor ble svært godt mottatt blant spillerne torsdag.

– Selv om klubben inntil i dag har manglet en generalsponsor, har alle spillerne hatt full tillit til at administrasjonen ville komme i mål med en generalsponsor for 2009, sier Berntsen.

1 thought on “Fotballklubben Lyn får mobil gulrot

Legg igjen en kommentar