200.000 har mobilt bredbånd fra Telenor

Telenor har tatt lederposisjonen på mobilt bredbånd i Norge med solid tilstrømming av kunder siden lanseringen halvannet år siden.

Anna Støp fra Vingrom fikk æren av å bli Telenors kunde nummer 200.000 på mobilt bredbånd.

I likhet med mange andre ønsker Anna en fleksibel løsning hjemme og bruker datamaskin til både jobb og fritid. Som 199.999 andre har hun løst dette ved å skaffe seg mobilt bredbånd fra Telenor.

Nå får hun også en ny PC og ett års fri bruk i Norge som belønning for denne numeriske tilfeldigheten.

Jobber med brukeropplevelsen
– Med den solide veksten vi har opplevd er det liten tvil om at mobilt bredbånd har slått an hos kundene våre, og vi er både glade og stolte over denne positive utviklingen. Parallelt med god dekning og kapasitet vil Telenor forsette å tilby våre kunder den beste brukeropplevelsen i markedet på mobilt bredbånd, sier Svein Henning Kirkeng (bildet), leder for Privatmarked i Telenor.

Det er spesielt  tre ting som kjennetegner en typisk mobil bredbåndskunde hos Telenor:

En time, hver dag
En undersøkelse utført av Ipsos Norge på vegne av Telenor viser at gjennomsnittsbrukeren  benytter seg av mobilt bredbånd en gang i løpet av dagen og da i snitt i en time av gangen. 22 prosent av de undersøkte er på nett mer enn to timer av gangen hver gang de logger seg på.

– Nettet er blitt en viktig del av livet for mange av våre kunder og nettsurfing har i stor grad erstattet mye av den tiden som før gikk med til å se på TV, sier Svein Henning Kirkeng.

På Facebook fra hytta

Hjemme, på reise eller på hytta er de områdene Telenors kunder i størst grad benytter mobilt bredbånd i følge undersøkelsen. Da gjerne til å sjekke e-post og betale regninger fra hytta, og gi barna mulighet til å oppdatere facebook og chatte i ferien.

– De fleste bruker først og fremst nettet til praktiske gjøremål som nettbank og e-post. Kanskje mest oppsiktsvekkende er det at 37 % av kundene bruker mobilt bredbånd til deltakelse i sosiale nettsamfunn, sier Kirkeng.

Ekstra bredbånd

I følge undersøkelsen har halvparten av kundene har mobilt bredbånd som eneste tilgangspunkt til internett, mens den andre halvparten har det som et supplement.

15 prosent av kundene oppgir at de ikke har andre muligheter for å få nettilgang.

Bakgrunn om mobilt bredbånd
Telenor har nå turbo-3G i cirka 1000 byer og tettsteder – samt en rekke sommersteder og vintersportssteder i Norge og dekker nå 86.6 prosent av befolkningen.

I tillegg har Telenor oppgradert til neste trinn i utviklingen av mobilt bredbånd, såkalt 7.2 Mb/s- teknologi på 120 basestasjoner fordelt på 33 vintersportssteder. Det er en dobling av den teoretiske farten i forhold til i fjor. Kunden vil fortsatt oppleve typiske hastigheter mellom 0,5 – 1,5 Mb/s på mobilt bredbånd.

Mobilt bredbånd – brukerprofilen

  • Mann 30-50
  • Gift/samboer
  • Betaler av egen lomme
  • Har annen internett tilkobling
  • Jobber, leser e-post, er i nettbanken og deltar i sosiale nettsamfunn
  • Bruker mobilt bredbånd hjemme, på hytta og på reise

Legg igjen en kommentar