Skal vokse mens konkurrentene slikker sine sår

Samsung har nå en markedsandel på 11 prosent. Men det stopper ikke der, hevder salgsdirektør Even Amdal. – Vi skal vokse mens det er krisetider, sier han.

Uttalelsen kom da Samsung slo på stortromma og inviterte forhandlere, kjedefolk, kjendiser og andre mobilintersserte til den norske lanseringen av Ultra Touch.

Internasjonalt er Samsung det eneste mobilmerket som øker salgstallene. Og den optimismen har smittet over på den norske Smasung-organisasjonen, som nå er i ferd med å ansette tre nye til salgsteamet.

Målet deres er klar; nemlig å ta markedssandeler fra Nokia og Sony Ericsson.

– Vi kjører derfor ut nå en offensiv kampanje i forbindelse med Ultra Touch og Omnia HD-mobilene. Dere kommer til å se mye fra oss i tiden i tiden fremover, sa Even Amdal til de rundt 200 bransjefolkene som var møtt opp for å være mede på mobillanseringen.

Til Mobizmag.no sier Amdal at de allerede i juni vil lansere flere nye mobilmodeller, men at han ikke vil kommentere HVA de kommer med av mobile godsaker.

Se bildene fra Vårens vakreste mobilparty

OL-vinner Olav Tufte på mobiljakt under Touch The Light Tour i Oslo

Laget egen mobilsang til Samsung (Paula Lobos i Oslo)

Legg igjen en kommentar