Gir bedre arbeidsflyt til Gjensidige

Alle dokumenter i forsikringsselskapet Gjensisidige blir nå elektronisk tilgjengelig. En en ny tjeneste fra ErgoGroup vil effektivisere kundebehandlingen ved helsevurderinger.

ErgoGroup har signert en kontrakt med Gjensidige Forsikring på en ny tjeneste som vil effektivisere kundebehandlingen ved helsevurderinger. Avtalen har en verdi på 17 millioner kroner over fem år.

Tjenesten inneholder et avansert informasjonssystem for ledere som betyr at de kan måle produktivitet, identifisere flaskehalser og planlegge for fremtidig belastning.

Tjenesten leveres dessuten med garantert tilgjengelighet og svartider. I første omgang vil det være 60-70 kundebehandlere på Gjensidige Forsikrings hovedkontor på Lysaker som tar i bruk den nye tjenesten.

Norges største kundesentre
-Det gleder oss at Gjensidige Forsikring ønsker å utvide samarbeidet med oss og at de er vår første kunde som tar i bruk denne nye tjenesten. For oss er det en tillitserklæring at Gjensidige som har ett av Norges største kundesentre, velger våre IT-løsninger. Vi vil gjøre vårt ytterste for at de oppnår sine forretningsmessige ambisjoner og at de hele tiden har moderne løsninger som er tilpasset deres behov, sier Terje Mjøs, administrerende direktør i ErgoGroup.

Alt blir elektronisk tilgjengelig
Flere arbeidsprosedyrer som i dag gjøres manuelt ved vurdering av kunders helse i forhold til tegning av forsikring, vil bli automatisert i den nye tjenesten.

Alle dokumenter blir elektronisk tilgjengelig og papirforbruket vil derfor reduseres.

I tillegg inneholder også tjenesten et avansert informasjonssystem for ledere som betyr at de kan måle produktivitet, identifisere flaskehalser og planlegge for fremtidig belastning.

Effektivisering av saksbehandlingen
-Den nye tjenesten fra ErgoGroup er et ledd i å kundeorientere oss ytterligere. Systemet innebærer en betydelig effektivisering av saksbehandlingen innen helsevurdering og vil blant annet gi kundene raskere svar. Ved å kjøpe prosesstøtte som en komplett tjeneste slipper vi også å anskaffe infrastruktur, programvare og å bygge opp egen kompetanse rundt løsningen. Igjen betyr dette at vi kan frigjøre tid til å bli mer tilgjengelige og kunne yte enda bedre service og kvalitet til våre kunder, sier avdelingsdirektør Erik Wollan i Gjensidige Forsikring.

Legg igjen en kommentar