Storebrand blir på ny Telenor-kunde

Forsikringsselskapet og finanskonsernet Storebrand har skrevet nordisk avtale med Telenor. Avtalen har en samlet verdi på 50 millioner kroner over tre år.

Storebrand-konsernet består av de fire forretningsområdene livsforsikring, skadeforsikring, kapitalforvaltning og bank. Konsernet har hovedkontor i Oslo og et landsdekkende kontornett i Norge.

Storebrand skal flytte sitt hovedkontor fra Filipstad Brygge til Lysaker i Bærum. Flyttingen skjer i desember i år.

Telenor og Atea skal bidra med å levere løsninger som understøtter Storebrand i å drive sin virksomhet effektivt og fremtidsrettet.

Sikkerhet avgjørende
– På lik linje med Telenor, er Storebrand opptatt av sikkerhet, kvalitet og en god dekning for sine mobilbrukere. Vi er også opptatt av en tett samhandling mellom Office Communication fra Microsoft og telefoni og data, slik at Storebrands ansatte skal kunne jobbe mest mulig effektivt og sømløst, sier Kjell P. Almli, telefoni- og nettverksansvarlig i Storebrand.

Avtalen går over tre og halvt år og varer frem til 31/12-2013. Avtalen omfatter all mobil tale, bruk av mobilt bredbånd for alle ansatte, integrasjon mot sentralbord med ProffNett samt fasttrafikk og intelligente nettjenester mot kundesentre.

Avtalen har en årlig verdi på 16 millioner kroner og estimert totalverdi på cirka 50 millioner kroner.

Atea med på laget
– Storebrand er en offensiv kunde med høye krav til sine kommunikasjonsløsninger. De er meget opptatt av at alle løsninger Telenor tilbyr har høy grad av sikkerhet. Vi synes det er spennende å kunne sette sammen totale kommunikasjonsløsninger i samarbeid med vår partner Atea for å skape et mer effektivt arbeidsmiljø for Storebrands ansatte, sier Abraham Foss (bildet), leder for bedriftsmarkedet i Telenor Norge.

Telenor har samarbeidet med Atea om å vinne kontrakten. Atea skal levere kundekontaktsenter, Unified Communications (UC)- løsninger og callmanagerløsninger til Storebrand.

Fakta om ProffNett

  • ProffNett er et produkt fra Telenor for mindre og mellomstore bedrifter.
  • Med noen få tastetrykk kan man blant annet sette over, samtalen automatisk viderekoble, snakke med flere om gangen og ringe gratis til kolleger.
  • Dermed blir det enkelt å gi kundene god service.
  • ProffNett kan også kombineres med fasttelefoner.

Legg igjen en kommentar