Selger bredbåndsbiten og rendyrker mobilsatsingen

Av
Oppdatert: 29. mai, 2009

Tele2 Norge selger den faste bredbåndsvirksomheten til NextGenTel for ca 100 millioner kroner. Med salget ønsker Tele2 å rendyrke satsingen i mobilmarkedet.

Haakon Dyrnes, administrerende direktør i Tele2 Norge, opplyser at salget er en fremtidsrettet konsolidering.

– Bredbånd har vært en del av vår virksomhet siden 2002 og vi har vært en vesentlig prisutfordrer i markedet. Vi har kommet til et veiskille der vi enten må investere ytterligere i bredbåndsvirksomheten eller rendyrke vår kjernevirksomhet som er mobil –  og fasttelefoni. Vi skal utfordre mobilduopolet og mener NextGenTel er den riktige aktøren til å videreføre bredbåndskundenes interesser, sier Dyrnes.

Avtalen mellom Tele2 og NextGenTel forutsetter godkjennelse av relevante myndigheter.

Salget omhandler ca 74.000 faste bredbåndskunder og ca 23.000 bredbåndstelefonikunder. Salget vil i liten grad påvirke kundene, og overflyttingen til NextGenTel vil strekke seg over flere måneder for å sikre en problemfri overgang.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>