Handelsbanken valgte telekom fra Aastra

Handelsbanken, en av Sveriges største banker og en av de største i Norden, har valgt Aastra til å levere sin nye talekommunikasjonsplattform på tvers av alle kontorer i Sverige.

Banken vil kunne dra nytte av økt effektivitet og mer kvalitativ kommunikasjon, og vil også få fordelen av standardisert telefoniutstyr i hele selskapet.

Handelsbanken har 461 kontorer og 5000 ansatte over hele Sverige. Frem til nå har hver avdeling styrt sine egen telefoni, noe som har skapt et komplekst miljø, ikke kun teknisk men også i forhold til tilgang til tjenester og service avtaler.

I samarbeid med partner TDC, implementerer nå banken en løsning basert på Aastra MX-ONE for å tilby IP-telefoni og servere for ytterligere telefonitjenester. Mens bankens større kontorer vil ha egne MX-ONE, vil mindre avdelingskontorer bli utstyrt med nye IP-telefoner koblet direkte til en sentral gjennom Handelsbanken WAN.

Lars Wibeck, leder for kommunikasjon og nettverk i Handelsbanken, sier:

– Vi gjennomført en innledende undersøkelse for å vurdere leverandører, og kom til konklusjonen at Aastra var det alternativ som best passet våre behov. I tillegg til at de var de enkleste å integrere med resten av infrastrukturen. Vi vil ikke bare kunne dra nytte av forbedret funksjonalitet og tilgjengelighet, men også kunne tilby enklere og mer effektiv styring.

Handelsbanken vil begynne å overføre sine kontorer over til den nye løsningen høsten 2009. Alle brukere får tilgang til samhandlingsverktøy, avansert kontakt og samtale styring, tilstedeværelsefunksjonalitet, samt muligheten til å kombinere det hele med avansert kontaktsenterfunksjonalitet(henholdsvis via MX-ONE Messaging, CMG og Solidus eCare).

Den nye plattformen tilbyr banken mulighet til å utvikle nye tjenester og IP-basert funksjonalitet i fremtiden.

Legg igjen en kommentar