Sony Ericsson blir rosa og flyter utover med nytt utseende

Sony Ericsson sliter med salget, og for å motvirke dette finsliper de nå merkevaren for neste trinn. Koblingen til Sony markeres også sterkere.

For å få en mer leken visuell profil som er bedre tilpasset digitale arenaer, forsterker Sony Ericsson sin ‘liquid identity’-logo med seks nye fargevarianter og et nytt visuelt element, der ‘liquid energy’ flyter fra logoen.

Selskapet vil også rette seg tettere inn mot forbrukerne gjennom bredere bruk av interaktive digitale og sosiale medier.

Allerede denne høsten vil man møte Sony Ericssons nye logoelementer og make.believe-løfte i en serie strategiske markedskampanjer, blant annet i en viral kampanje for de nye telefonene Satio, Aino og Yari og den globale kampanjen i forbindelse med at Sony Ericsson er offisiell mobiltelefon for fotball-VM 2010.

Sony Ericsson har lansert en ny visuell profil og nytt merkevareløfte. Endringene understøtter visjonen om å bli ledende på kommunikasjonsunderholdning og er en del av en pågående endringsprosess i selskapet. Selskapet tar samtidig i bruk Sonys ‘make.believe’-budskap i all forbrukerkommunikasjon for å understreke sin styrke på underholdning og samarbeidet med de øvrige selskapene i Sony-konsernet.

– Helt siden starten har kjernen i Sony Ericssons tilbud vært å kombinere kommunikasjon og underholdning. ‘make.believe’ gjenspeiler denne koblingen, sier markedssjef Anniken Amdam i Sony Ericsson Norge.

– Merkevarejusteringene vi nå gjennomfører er del av en større prosess som danner grunnlag for nye Sony Ericsson. Gjennom bredere bruk av digitale og sosiale medier ønsker vi å engasjere forbrukerne til å bli med og utvikle tilbudet vårt videre, sier Amdam.

2 thoughts on “Sony Ericsson blir rosa og flyter utover med nytt utseende

Legg igjen en kommentar