Sony Ericsson skal gi deg fotball-VM

Er du fotballidiot og bare MÅ ha den siste informasjonen om det som vil skje under fotball-VM? Sony Ericsson planlegger mange direkteaktiviteter for fotballfans under mesterskapet.

Sony Ericsson har lansert kampanjen Extra Man i tilknytning til fotball-VM i Sør-Afrika i 2010. Som offisiell leverandør av mobiltelefoner til neste års VM vil Sony Ericsson gi fotballfans over hele verden del i den ultimate fotballopplevelsen.

Siden siste VM er både medielandskapet og mediebruken sterkt endret. Sony Ericsson vil sikre mobiltelefonen en sentral rolle under det aller første VM med muligheter for sosiale medier.

Les også: Sony Ericsson blir rosa og flyter utover med nytt utseende

Fra nå av til juni 2010 kommer Sony Ericsson med spennende aktiviteter, der fotballfansen blant annet vil kunne lage og dele eget innhold.

Tilgang til de eksklusive Sony Ericsson-aktivitetene vil du kunne få på arrangementsstedene i Sør-Afrika, samt på nettstedet www.sonyericsson.com/extraman og på Sony Ericsson-telefoner.

Ved å gi tilhengerne mulighet til å oppleve fotball-VM på nye måter underbygger Sony Ericsson sin merkevarestrategi, som legger vekt på lek, moro og samspill med forbrukerne.

– Vi ønsker å gi fotballfansen gode og mangfoldige opplevelser fra fotball-VM. Alle markedsaktivitetene vi gjør i forbindelse med fotball-VM 2010 handler om å oppfylle fansens drømmer. Dette jobber vi tett med kollegene våre i Sony for å få til, sier markedssjef Anniken Amdam i Sony Ericsson Norge.

Den viktigste av aktivitetene er en unik fotballapplikasjon for mobiltelefon. Applikasjonen, som lanseres i 2010, gir tilgang til videomateriale fra kvalifiserings­rundene og vennskapskamper i forkant av VM, nyheter fra fotballen og materiale fra VM-kamper. Med telefonens sosiale applikasjoner kan fansen også dele drømmemål og andre personlige høydepunkter med venner. Nærmere detaljer om applikasjonene vil følge nærmere lanseringen.

Allerede i dag lanseres et nytt, actionfylt nettsted som skal dekke alle innholdsbehov, blant annet gjennom WorldCupedia, verdens første fotballsøkemotor, som henter innhold gjennom Kosmix. Denne nye applikasjonen gir fansen tilgang til alt de noensinne vil trenge å vite om fotball. Her vil man også kunne se høydepunkter fra kvalifiseringskamper, minneverdige øyeblikk fra tidligere VM-turneringer, samt finne eksklusivt fotballinnhold og mobilt nedlastbart materiale. Målet er å gi fotballtilhengere over hele verden tilgang til hele VM-fotballhistorien gjennom noen ganske få tastetrykk.

– Vi har en enestående mulighet til å gi fans nye kanaler for å støtte et lag, delta og bli hørt. Ved å lytte til folket og koble deres ønsker med innovasjon, vil Sony Ericsson kunne styrke opplevelsene og bli den globale kanalen for meningene de gir uttrykk for og innholdet de skaper, sier Anniken Amdam.

Sony Ericsson er offisiell mobiltelefon for 2010 FIFA World Cup. Samarbeidet er kommet i stand gjennom Sony Corporation, som er FIFAs Digital Life Partner.

Sony Ericssons avtale gjelder alle FIFA-arrangementer frem til og med 2010 FIFA World Cup i Sør-Afrika.  Digital Life-kategorien inkluderer alle mobiltelefoner, forbrukerelektronikk, audiovisuelt og annet utstyr for profesjonelle brukere og kringkasting, PC-er, film, musikk og spill.

Legg igjen en kommentar