Betal parkeringen med mobilen

Du skal i et møte og er stresset. Hvor i alle dager er myntene til parkeringen? Ikke fortvil! Betal med mobil-telefonen.

Du kjenner sikkert problemet – du finner en parkeringsplass, men hvor lenge trenger du den? For sikkerhets skyld betaler du alt for mye, eller automaten tar bare mynter, og de har du hjemme. Det var dette gründerne bak Easypark gjorde noe med.
Hva med å betale via mobiltelefonen? Ikke trenger du kontanter, og du behøver bare å betale for den tiden du trenger.

Får beskjed via SMS
Når tiden er utløpt får du en påminnelse på SMS, og kan ”fylle på” fra mobilen. Helt uten pulsøkning. Ganske genialt.
Vi trengte en parkofonløsning som gjør det mulig for våre kunder og ringe et femsifret nummer, og betale parkeringsavgift for den tiden de ønsker. Vi hadde først en løsning som vi ikke var fornøyd med. Så tok vi kontakt med Carrot som tok utfordringen på strak arm, og leverte det systemet vi har i dag, sier Roy Jacobsen i Easypark.

Jacobsen tar oss med på en rask liten kjøretur for å demonstrere systemet.

I tillegg til at det hele skal fungere – med opptil 30.000 telefonsamtaler hver dag, har vi også lagt inn andre funksjoner, som for eksempel flerspråklig meny, og kontrollfunksjoner for parkeringsbetjentene. Det hele er ganske avansert – men likevel enkelt i bruk. Et slikt system stiller store krav til sikkerhet, nøyaktighet og oppetid. Derfor er vi veldig fornøyde med det Carrot leverer. Det fungerer, og de har i stor grad vært lydhøre til våre behov, og i tillegg kommet med masse forslag til forbedringer av systemet.

Forleng P-tiden med mobilen
Jacobsen finner en ledig parkeringsplass og demonstrerer hvor enkelt og knirkefritt mobilbetalingen fungerer.
Hver P-automat har en kode du taster inn, og velger ønsket parkeringstid. Skal du for eksempel  i  et møte som tar lenger tid enn beregnet, er det bare å ringe opp for å forlenge parkeringstiden. Og for bedrifter er det en velsignelse å få en samlet, spesifisert faktura på parkeringsutgiftene.

– Bare det å slippe å refundere småpenger og samle på parkeringsbilletter er nesten verd hele systemet.

– Carrot har vært utrolig bra å samarbeide med. Det er en innovativ gjeng som tar kunden på alvor, og setter seg grundig inn i våre behov. Nå har vi en helt annen grad av oppetid og en skalerbarhet vi ikke hadde tidligere. Carrot holder det de lover, og det virker som de setter pris på utfordringene vi gir dem. Og det setter vi pris på , sier Roy Jacobsen i Easypark.

Fakta

Dette er Carrot

  • Lever  telekomløsninger innenfor sentralbord, callsenter og SMS.
  • Carrot Communications AS ble etablert i 1999 og har opplevd en sterk vekst.
  • Selskapet har i dag ca. 60 ansatte og omsatte for 348 millioner kroner i 2008.
  • Carrot Communications AS og Opplysningen AS fusjonerte i mai 2007.

Dette er EasyPark

  • Easypark-gruppen har base i Oslo og ble etablert i august 1998.
  • I november 2001 ekspanderte
  • Easypark til København i Danmark.
  • I januar 2005 fusjonerte Easypark med det svenske firmaet MINT AB, som også tilbyr betaling av parkering med mobiltelefonen.
  • MINT AB eier det finske selskapet Payway som også har en lignende tjeneste.

Legg igjen en kommentar