Pusher epost til enda flere

Mobilabonnenter bruker i all hovedsak ikke epost. Med mindre de er kunder hos Network Norway. Hos oss bruker bortimot 90 prosent av abonnentene epost, mener Tom Guldberg i selskapet.

– Bortimot 90 prosent av de som har en  mobiltelefon bruker ikke epost, selv om det er mulig, forteller service sales manager William Milisic i Nokia til Mobile Business Magazine.

Men det er på verdensbasis.

– Blant våre kunder er det snarere omvendt, at 90 prosent bruker epost, sier Tom Guldberg, direktør for samfunnskontakt i Network Norway.

Først i Skandinavia
I juli ble Network Norway den første skandinaviske operatøren som tilbød Nokia Messaging, noe som gjorde at det ble enda enklere for kundene å komme i gang med epost.

– Applikasjoner som Nokia Messaging er med på å gi våre kunder en enklere mobil hverdag, og vi er glade for å være i front med å bringe denne tjenesten til Norge. Vi tror løsningen vil være attraktiv for våre kunder, både når det gjelder brukervennlighet og pris, sier konsernsjef Arild E. Hustad i Network Norway.

Fra Nokia handler det om at de ønsker å gjøre mobil e-post tilgjengelig for så mange som mulig, og samarbeidet med Network Norway er en viktig milepæl i dette arbeidet.

– Med Nokia Messaging møter vi menneskers behov for enklere tilgang til sin e-post, uavhengig av tid og sted, sier Milisic.

Nokia Messaging er en tjeneste som er enkel både å sette opp og bruke, og som gjør det mulig å ta i bruk opp til ti personlige e-postkontoer på én mobiltelefon. Avtalen med Network Norway omfatter alle ledende forbrukerløsninger for e-post, som for eksempel Gmail, Windows Live Hotmail og Yahoo! Mail, samt lokale e-postleverandører.

10.000 epostleverandører
– Har du konto hos en norsk epostleverandør er sannsynligheten stor for at vi har prekonfigurert en profil for deg også, sier Guldberg, som viser til at det er mer enn 10.000 epostleverandører fra hele verden forhåndsoppsatt i Nokia Messaging.

Brukeren kan lese, sende, videresende og svare på e-post, se undermapper, laste ned og lese vedlegg samt legge filer ved e-posten direkte på telefonen. Push-teknologi sikrer rask levering av e-post til mobiltelefonen så fort e-posten ankommer mailserveren.

Nokia Messaging kommer fullt integrert i den nylig lanserte Nokia E75, og det samme vil gjelde kommende aktuelle modeller, som Nokia E55, Nokia E52 og Nokia N86 8MP. Tjenesten støttes allerede av 19 S60-terminaler fra Nokia. Brukeren kan derfor fortsette å benytte sin eksisterende Nokia S60-telefon, eksempelvis Nokia E71 eller Nokia N95 8GB, og komme i gang med Nokia Messaging ved å laste tjenesten ned til telefonen og gjennomføre et enkelt oppsett i løpet av få minutter.

I tillegg til epost, inneholder Nokia Messaging også enkle metoder for å koble seg opp mot sin favorittjeneste for øyeblikksmeldinger (instant messaging) som Windows Live, Google Talk og andre. Dessuten bygges det inn enkle grensesnitt mot sosiale nettverk, hvor Facebook nevnes spesielt. Men også her kan det bli aktuelt å legge inn lokale sosiale nettverk.

Fakta

Om Nokia

  • Nokia er verdens ledende produsent av mobilterminaler basert på markedsandel og en leder i de konvergerende internett- og kommunikasjonsindustriene.
  • De utvikler en rekke terminaler for alle større brukergrupper og vi tilbyr internettjenester som lar mennesker oppleve musikk, kart, media, meldingsbehandling og spill.
  • De tilbyr også omfattende digital kartinformasjon gjennom NAVTEQ og utstyr, løsninger og tjenester for kommunikasjonsnettverk gjennom Nokia Siemens Networks.

Om Network Norway

  • Network Norway har i løpet av kort tid etablert seg som lokomotivet i norsk teleindustri.
  • Ved et nært samarbeid med norske teknologimiljøer og en utstrakt partnerstrategi er selskapet detraskest voksende mobiloperatøren i Norge.
  • Network Norway har nærmere 400.000 mobilabonnenter, inkludert privatsatsningene Lebara og One Call.
  • Konsernet hadde en omsetning på kr 1 milliard i 2008.

Legg igjen en kommentar