Telenor gir kundene bank på en enkel måte

Telenor Pakistan og Tameer Microfinance Bank har lansert Easypaisa, en enkel og sikker måte for mennesker i Pakistan å utføre finansielle tjenester på.

Easypaisa-kunder får muligheten til å betale regninger og til å sende og motta penger i flere tusen filialer, i tillegg til å kunne administrere bankkontoen sin ved hjelp av mobilen.

– Easypaisa kombinerer det beste fra finans- og mobilverdenen, og er først ute med å tilby banktjenester av dette slaget i Pakistan.  Easypaisa gir brukerne tilgang til enkle og trygge banktjenester. I et land der bare 12 prosent av den voksne befolkningen er tilknyttet en bank, gir Easypaisa stor økonomisk handlefrihet, sier administrerende direktør i Telenor Pakistan, Jon Eddy Abdullah.

– Telenor tror sterkt på at finansielle tjenester er et område der telekommunikasjon kan bidra til sosial og økonomisk vekst. Lanseringen av easypaisa plasserer Telenor Pakistan og Tameer Microfinance Bank i første rekke når det gjelder å tilby nye, innovative tjenester som gir kundene større handlefrihet og kontroll samtidig som det forenkler utføringen av finansielle tjenester. Vi ser dette som en økt mulighet til å tilby attraktive finansielle tjenester til kundene våre, som også vist med for eksempel suksessen med DTACs ATM Sim i Thailand og Grameenphones Bill Pay i Bangladesh, sier Sivge Brekke, konserndirektør og leder for Telenors operasjoner i Asia.

Legg igjen en kommentar