Varebiler blir til mobile kontorer

Ved å utruste Berlingo med en Acer-PC og mobilt kontor fra Telenor/Mobildata selger Citroen Norge flere varebiler enn noensinne. I fremtiden vil slike bundlinger bli stadig mer vanlig, spår partene.
Citroën Berlingo, Jumpy og Jumper leveres med komplette utstyrspakker uten tillegg i pris basert på de ønsker og behov kunden har. Dette tilleggsutstyret inkluderer blant annet ESP, Bluetooth, sentrallås, vindu i varerom og tre seter foran.  Men dette var ikke nok.
– Citroën er markedsleder i Norge på levering av varebiler i denne “klassen” og ønsket å forbli det gjennom stadig nyskapning og differensiering, sier markedsansvarlig Øystein Hågenvik Johansen i Citroën Norge.
– Citroën kontaktet Telenor og foreslo et samarbeid rundt deres nye “Office”-konsept som de ønsker å tilby sine kunder ved kjøp av en varebil. Vi snakket konkret om varebilen Berlingo og konseptet Berlingo Proff Office, sier Jan-Kaare Moskaug i Telenor Business.

Mobilt Bredbånd inkludert
Ved kjøp av en Berlingo Proff Office-modell, får kunden en mini-PC med innebygget Mobilt Bredbånd med på kjøpet. Med en PC koblet til internett, blir arbeidsbilen et komplett kontor og arbeidsdagen mer effektiv og man vil alltid være på nett med kundene sine.
Bredbåndstjenesten, som gir fri bruk av Mobilt Bredbånd i 12 måneder, leveres av Telenor, mens MobilData er samarbeidspartner når det gjelder levering av og brukerstøtte for PC-ene.
En ny Berlingo-eier trenger bare å dra innom nærmeste Mobildata-forhandler, så er det bare å ta med seg PC-en og sette seg i varebilen, som har blitt et mobilt kontor.
– For oss i Telenor er dette et nytt og spennende konsept der vi treffer en målgruppe, håndverkere, som vi har en utfordring med å treffe skikkelig. Det er også et eksempel på hvordan andre bransjer ser verdien av å bundle inn våre kommunikasjonstjenester i sitt markedstilbud. Vi har flere tjenester å følge opp med, som for eksempel elektronisk kjørebok og flåtestyringsløsninger, sier Jan-Kaare Moskaug i Telenor Business.

Et nyskapende konsept
– Å tilby biler som inkluderer mobile utstyrspakker er nytt for Citroën. Selv om stadig flere biler fremstår som rene datamaskiner der alt er innebygget og integrert, var steget inn i kommunikasjonsverdenen ukjent terreng. Det trengtes derfor erfarne samarbeidspartnere for konseptet, og kombinasjonen med Telenor og deres forhandlerkjede MobilData er en perfekt kobling.
– Lykkes vi med denne aktiviteten, skal vi ikke se bort i fra at vi kan gjøre flere spennende aktiviteter sammen med Citroën, sier Terje Larsen og Jan-Kaare Moskaug i Telenor Business.
Begge parter mener samarbeidet og bundlingen av produkter er et godt eksempel på en ny og spennende aktivitetsform som de forventer å se mye mer av i tiden fremover.

Fakta

Citroën
I 1930 ble Norsk Citroën A/S opprettet. I 1992 endret de navnet sitt til Citroën Norge AS og flyttet inn i nye lokaler på Storo i Oslo. Våren 2008 ble det opprettet et hovedkontor i København for de tre skandinaviske søsterselskapene. Citroën Norge AS flyttet desember 2008 til Lysaker utenfor Oslo.

Telenor
Telenor er et av Norges største børsnoterte selskaper med en omsetning i 2008 på 111 milliarder kroner (inkludert Kyivstar). Telenor har mer enn 40.000 medarbeidere. Telenor er markedsleder i Norge innen telekommunikasjon, datatjenester og mediedistribusjon, og har en betydelig internasjonal virksomhet, spesielt innen mobilkommunikasjon. Telenor er notert på Oslo Børs (TEL).
Les mer informasjon om Telenor på www.telenor.no

Legg igjen en kommentar