Ungdom og eldre tviler på egne mobilvalg

De yngste og eldste er mest skeptiske til egne valg av mobilabonnement. – Én av fem tror de har gjort et dårlig valg, hevder markedsdirektøren til Chess.

En undersøkelse mobilselskapet Chess har gjort i samarbeid med InFact, viser at de færreste føler seg sikre på at mobilabonnementet de har valgt er det mest økonomiske for deres bruk.

Markedsdirektør i Chess, Jarle Alvær, tror det skyldes alle de forskjellige tilbudene og aktørene som finnes der ute.

– Det er veldig vanskelig å orientere seg i dag, og mange tenker nok at det godt kan hende at et abonnement som ville passet dem bedre har gått dem hus forbi. En undersøkelse vi har hatt gående parallelt, viser at omtrent halvparten av oss synes det er svært eller ganske vanskelig å finne frem i den mobile jungelen, sier Alvær.

Undersøkelsen, som er utført blant 1000 representative nordmenn, avslører at over 18 prosent av de mellom 18 og 24 år i ganske eller svært liten grad mener abonnementet deres er det mest lønnsomme for eget bruk.

33 prosent er usikre hva de tror, mens resten er trygge på valget sitt.

Blant mobilbrukere over 60 år, er tallet over de som mener de har gjort et dårlig valg mer enn 20 prosent, mens 25 prosent ikke vet.

– Eldre kan nok ofte føle seg litt tilsidesatt av teknologien, mens de yngste på sin side er klar hvor enormt vidtspennende markedet og tilbudene er. Aldersgruppene midt i mellom har nok slått seg til ro med et godt abonnement, og føler det ikke nødvendig å holde seg like oppdatert, tror Alvær.

Legg igjen en kommentar