Norsk mobil TV-selskap fikk storkontrakt

Av
Oppdatert: 8. desember, 2009
Tidligere Rubberduck-sjef Ola Svartberg med selskapets maskoter.

Det norske mobil TV-selskapet Rubberduck Media Lab har signert en intensjonsavtale for oppgradering av en av sine tjenester i Europa. Avtalen ventes å være verdt mellom 32 og 40 millioner kroner.

I en pressemelding heter det at avtalen, som gjelder for ett og et halvt år,  er med en «nøkkelkunde i Europa som er en ledende internasjonal operatør».

Rubberducks svenske eierselskap, Aspiro, har ikke fått lov til å gå ut med navnet på kunden.

I følge tidligere pressemeldinger og intervjuer er det kjent at Rubberducks største og mest kjente operatørkunder er T-Mobile, Hi3G, O2 i Irland, Telenor, TeliaSonera/NetCom og Elisa.

Intensjonsavtalen beskriver leveranse av tilleggstjenester til en av Rubberduck Media Lab sine nøkkelkunder samt oppgradering av kapasitet for å håndtere et økende antall samtidige seere. Kunden, har opplevd økende interesse for mobil TV i forbindelse med direktesendte sportssendinger på sine Europeiske markeder og vil bestille denne oppgraderingen for å håndtere den økte appetitten fra sluttkundene.

Endelig avtale forventes klar i løpet av noen uker.

Veldig fornøyd

- Vi er kjempehappy med denne kontrakten, og jeg regner med at vi kan gå ut med navnet på kunden etterhvert som vi gradvis får levert det vi skal. Størrelsen på avtalen gjør at vi kan investere videre i nye teknologier og bygge selskapet sterkere. Denne avtalen vil dessuten kunne gi oss betydelig status i det internasjonale mobil TV-markedet, der vi allerede har fått flere presitsjefylte kunder som du allerede har navnet på.  2009 kommer til å bli et godt år for oss. Vi har ikke merket finanskrisen så mye, men det er klart at oppgangen vi nå merker, kunne vi ikke forutsi i begynnelsen av året, sier direktør Ola Svartberg (bildet) i Rubberduck Media Lab til Mobizmag.no.

Konsolidering

- Denne avtalen er en viktig konsolidering av det som så langt har vært et meget vellykket samarbeid, men enda viktigere er det også et signal om at kundene er villig til å investere i mobil-TV på tross av de globale økonomiske vilkårene. Avtalen representerer også en betydelig omsettingsvekst innenfor en av Aspiros viktigste vekstområder, Mobil- TV, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

Se hvordan det virker

Her kan du se hva Rubberduck Medialab jobber med.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>