Telenor vant europeisk prestisjepris

Telenor vant den prestisjetunge PR-prisen European Excellence Award i Wien. Prisen ble delt ut i klassen ”Beste telekommunikasjon” for Telenorkampanjen mot digital mobbing.

1200 bidrag fra hele Europa kjempet om finaleplass i prestisjetunge European Excellence Award.

Telenor hadde hyret inn det nystartede pr-byrået Peto for å bistå i arbeidet med kampanjen, og byrået ble med denne seieren det første norske byrået som kunne hente hjem den gjeve prisen.

Peto og Telenor kjempet mot KPN Business Market, Omnitel, TeliaSonera og Türk Telekomunikasyon i klassen for beste telekommunikasjonsjobb.

I holdningskampanjen ”Bruk Hue” har Telenor har vært på en landsomfattende turné med BarneVakten, Medietilsynet og Røde Kors, for å bevisstgjøre norske skoleungdommer om problemene knyttet til mobbing og trakassering via mobiltelefon.

– Like viktig som å levere tekniske løsninger som mobbe- og barnepornofilter, er det å jobbe med holdninger, både blant barn og voksne. Telenor ønsker å signalisere at vi også tar ansvar for de mer problematiske sidene ved teknologiene vi leverer, sier informasjonssjef Atle Lessum i Telenor.

– At denne kampanjen har vært en stor suksess PR-messig bidrar selvsagt sterkt til å sette fokus på et så alvorlig problem som digital mobbing, sier Lessum.

Fakta

  • European Excellence Awards arrangeres av den europeiske kommunikasjons- og PR-bransjen gjennom Communication Director, det europeiske magasinet for selskapskommunikasjon og PR.
  • Juryen består av ledende størrelser innen den europeiske kommunikasjonsbransjen.
  • Prisen skal sette fokus på hele spekteret i kommunikasjonsbransjen og løfte frem de beste jobbene som blir gjort på tvers av landegrensene.

Legg igjen en kommentar