Fikk PR-pris for mobilblogg

Sony Ericssons The Satio Launch Blog gikk helt til topps i kategorien Beste Blogg 2009 under den prestisjefylte PR-prisen European Excellence Award.

Sony Ericsson lanserte tidligere i år underholdningsmobilen Satio, som blant annet har ny, intuitiv mediemeny, 3,5-tommers berøringsskjerm i 16:9-format og kamera med 12,1 megapiksler.

Som et sentralt element i forbindelse med markedsintroduksjonen av mobilen, ble bloggen The Satio Launch Blog utviklet av det svenske PR-byrået Jung og Sony Ericsson.

Her finner du Sony Ericssons produktblogg

6000 kommentarer på seks uker
Forrige torsdag ble den prestisjefylte PR-prisen European Excellent Award arrangert i Wien, og Jung vant gull i bloggkategorien for arbeidet med bloggen.

Ved å følge bloggen ble brukerne holdt løpende oppdatert om Satio gjennom videoer, tips og triks, omtaler osv, og det ble registrert cirka 6000 kommentarer på mindre enn seks uker.

På grunn av suksessen med The Satio Launch Blog har bloggen senere blitt endret til en generell produktblogg for Sony Ericsson.

I disse dager har bloggen fokus på flaggskipet XPERIA X10, som blir tilgjengelig i utvalgte markeder i løpet av første kvartal 2010. XPERIA X10 integrerer sosiale medier, kommunikasjon og underholdning og er basert på Android-plattformen.

European Excellence Awards blir arrangert av den europeiske kommunikasjons- og PR-bransjen gjennom Communication Director, som er det europeiske magasinet for selskapskommunikasjon og PR.

Legg igjen en kommentar