Telenor-selskap fikk 1,2 millioner kunder på en måned!

Den første måneden Uninor var i drift fikk de 1,2 millioner kunder. India-satsingen til konsernsjef Jon Fredrik Baksaas kan bli Telenors STORE mobileventyr.

Les også: Derfor er Telenors oppkjøp i India smart

– Vi fortsetter fra lanseringen og arbeider kontinuerlig med å videreutvikle nettverk, dekningsområde og distribusjon. Vi fokuserer på den gode kundeopplevelsen og konkurrerer hardt om hver eneste nye kunde. Det er tøff konkurranse, men vi har en langsiktig ambisjon og vi har fått en positiv start, sier Stein Erik Vellan, administrerende direktør i Uninor.

Selskapets tjenester er foreløpig lansert i telekom regionene Uttar Pradesh (Vest), Uttar Pradesh (Øst), Bihar, Tamil Nadu, Karnataka, Kerala, Andhra Pradesh, og Orissa.

– Tatt i betraktning at våre kunder foreløpig kun kommer fra de åtte telekom regionene der vi har lansert er tallene for desember oppmuntrende, sier Stein Erik Vellan.

Uninor har lansert to ulike prisplaner i det indiske markedet. Prisplanen talklonger@29p er tilpasset kunder som gjennomfører lengre samtaler, mens callmore@29p er tilpasset de som ringer ofte.

– Vi er fortsatt i en svært tidlig fase, men de første salgstallene gir en indikasjon på at våre prisplaner oppleves som attraktive hos indiske forbrukere. For flertallet som har samtaler som varer lengre enn noen få sekunder gir Uninor mest for pengene, sier Stein Erik Vellan.

Uninor har i henhold til indisk regelverk levert månedsresultatet for desember til Telecom Regulation Authority of India (TRAI) og Cellular Operator Association of India (COAI).

Legg igjen en kommentar