1 av 4 ungdommer bytter mobilabonnement

Mens de fleste godt voksne har slått seg til ro med mobilabonnementet sitt, er de mellom 15 og 24 år alltid på utkikk etter å gjøre nye kupp.

Det viser en fersk, landsomfattende undersøkelse InFact har gjennomført på vegne av mobilselskapet Chess.

– Over en av fire mellom 15 og 24 år, forteller at de har skiftet mobilleverandør i løpet av det siste året, kan markedsdirektør i Chess, Jarle Alvær, fortelle.

For de øvrige aldersgruppene ligger antallet på rundt 13 prosent, noe som tilsvarer drøyt en av ti.

– Det paradoksale er at ut ifra andre undersøkelser fremkommer det at folk flest er tilfreds med abonnementet sitt. Likevel er forbrukerne alltid på søken etter noe nytt, og skifter mellom leverandørene, sier Alvær.

Han kan fortelle at 9 av 10 mobilbrukere allerede er fornøyde med det abonnementet de har. Dette også basert på tall fra en nasjonal måling Chess har gjort.

– Folk omsvermes av tilbud og løsninger fra gamle og nye operatører. Det er enkelt å skifte mobiloperatør, og det er lett å skifte tilbake. Dette gjør at mange hele tiden er litt på søken etter noe litt bedre, selv om de føler det de har er trygt og godt. I enkelte tilfeller kan det skyldes at man ikke blir fornøyd med det man har uansett hvor bra de synes det er. Men det vitner også om en bevisst og våken forbruker som liker å holde seg oppdatert, mener Alvær.

3 thoughts on “1 av 4 ungdommer bytter mobilabonnement

  1. Dette er et godt tegn, det betyr bare at de er bevisste på hva som lønner seg å ha for å spare penger.

Legg igjen en kommentar