De 10 beste Android-applikasjonene for business

Android begynner å bli en moden plattform, og nå finner du mange nyttige applikasjoner for jobb og business. Vi har tatt et dypdykk i Android Market og funnet våre favoritter. Her finner du applikasjoner som kan gjøre din hverdag lettere og mer effektiv.

  1. Remember the Milk. Denne har vi skrevet om før, absolutt genial tjeneste for deg som er lei av å glemme alle oppgavene du skulle gjort iløpet av arbeidsdagen. Med Remember The Milk kan du sortere alle oppgavene dine i lister og tagge dem.
  2. Documents To Go. Unik Office-suite til din mobiltelefon. Les, rediger og lag nye Word dokumenter, Excel regneark, Powerpoint presentasjoner, eller les PDF vedlegg.
  3. Nimbuzz. Som på iPhone, er dette absolutt en av de beste IM klientene der ute. Nimbuzz samler alle dine kontakter fra Facebook, Google, Live Messenger & Skype i ett grensesnitt hvor du kan chatte, ringe eller overføre bilder & filer.
  4. Gmote. Fjernstyr din PC eller Mac fra Android telefonen din. Styr mus, iTunes, presentasjonen din og lignende.
  5. Flytider Norge. Er du mye ute og reiser er denne uvurderlig. Henter avganger og ankomster i realtime fra de aller fleste norske flyplasser. Forteller deg om flyene er forsinket, om de har landet og hvilket belte du finner bagasjen på.
  6. Currency Converter. En valuta-applikasjon som gir deg litt mer informasjon enn bare hva dollaren står i. Her får du også histogrammer, så du kan spekulere litt i når du bør ta ut valuta før den utenlandsreisen.
  7. My Cars. En applikasjon for å holde øye med kostnadene på bilen din. Du kan legge inn alle drivstoff-fyllinger og få grafer over prisnivå og forbruk. Du kan også legge inn forskjellige typer service, dekkskifte, og lignende, samt få oversikt over kostnadsbildet forbundet med bruken av bilen din, gjerne i en graf eller to.
  8. Splash ID. Etterhvert har vi masse forskjellige sensitive data vi trenger å lagre trygt og huske. Du har pålogging til jobben, kode til garasjen, banken, forsikringen, nettbutikker, også videre. Det er en umulig oppgave å huske alt i hodet. Da kommer en sikker løsning for lagring av data inn, og Splash ID er en slik løsning som gjør oppgaven utmerket.
  9. Timesheet. Registrer timene du bruker på prosjekter og eksporter dem til et regneark. Integrerer også med kalenderen på Android. Perfekt sak for konsulenter og andre som jobber på timebasis.
  10. 1881 Mobilsøk. 1881 Mobilsøk finner du i Android Market, eller ved å sende en SMS med kodeordet “mobil” til 1881. Denne tjenesten er uvurderlig, spesielt for oss som har mobiltelefonen som et jobbverktøy!

Legg igjen en kommentar