Vil flytte 40 prosent av telelinjer til mobile løsninger

Aastra har fått kontrakt med Carlsberg Group om en femårig driftsavtale for å forbedre og standardisere bryggerikonsernets telefoniinfrastruktur i Europa.

Aastra vil i utgangspunktet levere Unified Communication for mer enn 8 500 linjer i Danmark, Norge, Finland, Frankrike, Tyskland, Polen, Sverige og Storbritannia.

Aastras plattform MX-ONE erstatter alle eksisterende systemer i alle land, slik at Aastra blir eneste leverandør av telekommunikasjonsutstyr.

− Det var viktig for oss å finne en løsning som ville gi oss en mer effektiv måte å håndtere bestillinger og spørsmål på, og å tilby samme brukervennlighet i alle land. Det nye Aastra-systemet oppfyller ikke bare våre umiddelbare behov, men vil også være tilstrekkelig fleksibelt for fremtidige behov, inkludert vårt mål om å flytte 40 prosent av våre eksisterende linjer til mobile løsninger, sier Søren Orland Pedersen, leder for nettverk og telekommunikasjon hos Carlsberg.

eCare-løsning for kontaktsentre

Tjenesten vil omfatte Aastras Solidus eCare-løsning for kontaktsentre og Aastras Unified Communications-suite som integreres med det eksisterende Microsoft OCS.

Driftstjenestene gir Carlsberg en tydelig kostnadsoversikt per bruker, og vil også bli integrert med Carlsbergs eksisterende plattform SAP Enterprise Resource Planning (ERP) for å sikre en integrert tjeneste for innkommende kundeordrer og spørsmål.

Tjenestene for Carlsberg vil bli forvaltet av Aastras egne kundeteam sammen med Aastras internasjonale partnere.

− At Aastra ble tildelt denne kontrakten, er en anerkjennelse av vår kapasitet til å servere multinasjonale kunder. Med vårt globale nærvær, omfattende produktsortiment og økonomiske stabilitet er Aastra en langsiktig partner for større organisasjoner. Vårt mål er å hjelpe bedrifter å oppnå produktivitetsgevinster samtidig som kostnadene reduseres, sier Stephen Hobson, Vice President Global Accounts hos Aastra.

Tilgjengelig døgnet rundt

− Sammen med en engelskspråklig helpdesk tilgjengelig 24/7 og helpdesk på det lokale språket tilgjengelig i alminnelig kontortid, gir denne driftsavtalen Carlsberg fleksibilitet til å tilpasse antall brukere og funksjoner for den enkelte medarbeider. Uten egne investeringer vil Carlsberg få tilgang til markedsledende UC-teknologi som leveres med et høyt servicenivå, inkludert detaljert nettverksovervåking, tilpassede Service Level Agreements (SLA), utprøvd og svært effektiv teknisk støtte og effektiv rapportering, sier Hugh Scholaert, Regional Group President i Aastra.

Legg igjen en kommentar