Disse mobilselskapene er kundene mest fornøyd med

Network Norway har Norges mest fornøyde og lojale kunder ifølge det internasjonale analysebyrået EPSI. En undersøkelse gjennomført i februar og mars viser at utfordreren i det norske mobilmarkedet gir kundene størst verdi for pengene og yter best service. Telenor kom på andre plass.

– Dette er selvsagt en hyggelig tilbakemelding fra våre kunder, sier Tom Guldberg i Network Norway, som samtidig understreker at det var overraskende at selskapet skulle klatre så raskt til topps.

Ifølge EPSI er norske bedriftskunder mer tilfredse med mobiloperatørene enn ved forrige måling, høsten 2009.

EPSI har foretatt disse målingene siden 2007 for å gi et nøytralt bilde av i hvilken grad kundenes forventninger blir imøtekommet av deres respektive leverandør.

Rett til topps

Norske bedriftskunder rangerer Network Norway, som er en del av EPSI-studien for første gang, på topp når det gjelder kundetilfredshet og lojalitet.

Analysen viser videre at Network Norway skiller seg særlig ut innen kategorien ”verdi for pengene” og ”service kvalitet”.

– Lojaliteten til mobiloperatørene har økt siden forrige måling og det er Network Norway som nyter den høyeste lojaliteten i dette markedet, med Telenor som en god nummer to, sier daglig leder Fredrik Høst i EPSI Norway.

Vil likevel forbedre seg

– Resultatet av EPSIs kundeundersøkelse er en inspirasjon til å fortsette den dedikerte satsningen vi har igangsatt når det gjelder den positive kundeopplevelsen, sier Guldberg, som poengterer at selv om Network Norway kommer best ut er det rom for forbedringer.

Klar målsetning

– Vi har som en definert målsetting å beholde posisjonen som teleoperatøren med de mest fornøyde kundene. Det vil vi også kunne klare med den innstillingen våre ansatte har når det gjelder våre kunder, sier Guldberg.

Legg igjen en kommentar