Derfor er SMS-bank blitt en suksess

ARENDAL: Skandiabanken var tidlig ute med å tilby banktjenester på SMS. Og selv om tjenestene var ganske kronglete å bruke de første årene, var tjenestene populære.

De første årene brukte Skandiabanken en hyllevare-løsning fra Business Partner der brukerne kunne få saldo på SMS, men da var de nødt til å huske hele kontonummeret og et passord, noe som gjorde det kronglete for de fleste som ikke har elefanthukommelse.

På slutten av fjoråret lanserte så Skandiabanken sin egenutviklede SMS bank i samarbeid med PSWinCom. En stund fungerte både ny og gammel løsning, men nå i april ble den gamle løsningen faset helt ut.

På Mobilkonferansen kunne Skandiabankens Informasjonssjef Johnny Anderson fortelle om hvilken suksess den nye SMS tjenesten har blitt.

Den nye løsningen krever at hver enkelt bruker går inn i sin nettbank og aktiverer tjenesten. I nettbanken kan brukerene så lage korte og enkle alias til hver enkelt konto, og sette opp alias for eventuelle venner og familiemedlemmer de ønsker å kunne overføre penger til.

Tjenesten knyttes så opp mot brukerens mobilnummer slik at sikkerheten ivaretaes.

I snitt har den nye tjenesten levert 115.000 tekstmeldinger per måned, og har hatt en vekst på 25 prosent i forhold til den gamle SMS tjenesten.

I tillegg til den tradisjonelle saldoen, kan du med Skandiabanken sin nye SMS tjeneste overføre penger mellom dine egne kontoer (med øyeblikkelig virkning), og du kan overføre penger til forhåndsdefinerte venner.

Her er noen skjermbilder:

Du kan lese mer om Skandiabanken sine SMS tjenester på http://02265.no/.

Legg igjen en kommentar