HTC girer opp i Norge

Partnere, kjedefolk og forhandlere var møtt mannsterke opp når HTC og Lars Toft viste fram sine nye Android-mobiler i Oslo på Business Afternoon. HTC girer opp i det norske markedet. Samsung, LG, Nokia og Sony Ericsson vil få kjørt seg.

Les også: HTC øker trykket i Norge med Business Afternoon

Se også: Bildeserie fra Business Afternoon (kommer snart)

Et hundre talls inviterte bransjefolk var tilstede på Hotel Bristol nylig i forbindelse med at HTC lettet på sløret og viste fram det som kan bli høstens salgsbomber i businessmarkedet, nemlig Desire HD og Desire Z.

Til tross for at Desire Z har utbrettbart tastatur, så er den bare to (!) millimeter tykkere enn dagens HTC Desire.

Z-navnet har den fått fra måten telefonen åpner seg på – fra siden så ser den nemlig ut som en Z.

Ikke bare for business-brukeren

Lars Toft (bildet), som er Nordic Enterprise Sales Manager for HTC, åpnet møtet og fortalte om HTCs planer for det norske markedet. De kommer være svært aktive, både hva gjelder aktiviteter ute i kanalen og hos forhandlerne. Det er ingen tvil om at Samsung, LG, Nokia og Sony Ericsson nå vil få kjørt seg.

På Afternoon-arrangementet var det naturlig nok business-fokus, men det er ingen hemmelighet at Toft og hans HTC-kolleger nå lader opp til salget av mobiltelefoner før jul.

Havner under juletreet

Mobile Business Magazine har hørt fra mange kilder at spesielt HTC Desire HD er utpekt som julegavefavoritt – også i privatmarkedet.

Det er ikke uten grunn at stiftelsen Elektronikkbransjen har utpekt HTC Desire HD som en av de hotteste julegavene i år, og telefonen er med på kåringen Årets julegave.

Tidligere var avanserte smarttelefoner nesten bare for businessmarkedet. I dag vil ALLE ha dem. Og nettopp derfor satser HTC nå så hardt i Norge. Selskapet har lagt merke til at ”folk flest” vil ha dyrere og mer avanserte smarttelefoner enn tidligere.

Senser nye bruksmønstre

Les også: HTC senser bedre tjenester med nye smartmobiler (fra lanseringen i London)

I god HTC-tradisjon hadde de også på Business Afternoon en teknisk foredrag, denne gang med Christer Högström, som er HTCs nordiske produktsjef.

Han introduserte neste generasjons HTC, altså de nye telefonene, og snakket også om fordelene med HTC Sense, som er et  brukergrensesnitt. Dette er utviklet av HTC for mobile enheter som kjører Android og Windows Mobile.

HTC Sense er en arkitektur som handler om hvordan folk bruker enheten, noe som gjør innholdet sitt personlige til hvordan de bruker enhet.

Bedre sikkerhet

I sitt foredrag snakket Högström om alle de nye tingene som er kommet på HTC Sense og som norske businessbrukere og privatkunder nå får ta del i.

Når du slår på din nye HTC-telefon så får du muligheten til å logge deg på HTCSense.com, som er en service som gir enda bedre mobilopplevelse og mulighet for å styre telefonen online.

Sikkerhetsbackup, «remote lock and wipe» og «track and trace» av telefonen er noen av de nye funksjonene.

Klar for ny Windows

Siste delen av arrangementet snakket HTC om hva som kommer til å skje med deres nye Windows Phone 7-mobiler, men på grunn av at dette var noen dager før lanseringen, så var de forsiktige med å røpe noen spesifikke detaljer.

Les også: Microsoft og HTC lanserte Windows Phone 7 i Norge

Etter møtet hadde HTC sosial mingling med nye og gamle kontakter fra deres partnere, kjedefolk og forhandlere.

Tilbakemeldingene Mobizmag.no fikk fra deltagerne tyder på at Business Afternoon var et godt og innholdsrikt arrangement og HTC dermed bør gjenta det.

1 thought on “HTC girer opp i Norge

Legg igjen en kommentar