Norges morsomste mobilnavn er historie

Rubberduck Media Lab var Norges morsomste navn for mobilrelaterte bedrifter. Nå er det historie og badeanda er død.

Les også: Rubberduck vant kåring over mobilbransjens morsomste navn

I dag kom meldingen om at Rubberduck blir begravet og selskapet blir hetende Aspiro TV, som utvider fra mobil-TV til TV-tjenester for tre skjermer.

Skal forstette å blomstre

– Rubberduck har vært et godt navn for oss, og det har symbolisert den friske og innovative bedriftskulturen vi har og som har vært selskapets varemerke siden starten i 2004. Jeg kan love alle våre kunder og samarbeidspartnere at denne positive kulturen vil fortsette å leve og blomstre nå som vi øker våre satsninger enda mer som Aspiro TV, sier Erling Paulsen, leder for Aspiro TV.

Aspiro TV vil være tilstede på Mobile World Congress på felles Aspiro-stand, og vise fram den nye produktporteføljen inkludert klienter for mobil, leseplater og PC.

Ut på flere type enheter

Navneendringen tydeliggjør selskapets rolle i konsernet og signalerer et skifte fra å være en ren mobil-TV-tilbyder, mot å levere TV-tjenester til alle enheter og skjermer.

– TV er sammen med musikk på vei til å bli kjernen i det nye og fremtidsrettede Aspiro. Disse to områdene vokser veldig fort, og vi ser frem til et spennende år hvor vi skal lansere sammen med flere nye samarbeidspartnere og i nye markeder, sier Gunnar Sellæg, administrerende direktør i Aspiro.

TV-applikasjoner

Aspiro har allerede lansert TV-applikasjoner for PC-Player og iPad og vil utvide sin produktportefølje ytterligere i år, til å omfatte mobil- og webstreaming til alt fra mobiltelefoner, leseplater og bærbare datamaskiner til TV-apparat med nettverkstilkobling.

Med navneendringen vil Aspiro TV også være en tydeligere integrert del av Aspiro-konsernet, som også tilbyr musikkstreaming og mobile forretningsløsninger som mobil betaling.

Aspiro er notert på Nasdaq OMX Nordiske børs i Stockholm.

En kommentar om “Norges morsomste mobilnavn er historie

Legg igjen en kommentar