Stor kvalitetsforskjell på opplysningstjenester

Leverandørene av opplysningstjenester strides. Først diskuterte de om hvem som var billigst. Marianne Lund i Opplysningen 1881 hevder at de har best kvalitet på tjenesten.

Trodde du at alle opplysningstjenestene er like? Prisene varierer, men det gjør også kvaliteten.

En ny test gjennomført av Norsk Gallup i uke 7, viser at Opplysningen 1881 gir klart flest riktige svar.

Undersøkelsen er gjennomført med 1000 søk til hver av aktørene 1880, 1881 og 1888.

I testen kommer 1888 dårligst ut.

Stor kvalitetsforskjell

– Det er godt å se at vi får bekreftet kvalitetsforskjellene gjennom en så stor og omfattende undersøkelse. Vi har kundeveiledere som manuelt håndterer nulltreff og som finner svar på spørsmål som ikke automatisk kommer opp. I tillegg verdiøker vi basen vår regelmessig og dermed bedrer kvaliteten på svarene som gis, sier Marianne Lund, markeds- og kommunikasjonssjef i Opplysningen 1881.

Billigst er ikke best

1888 har i den siste tiden kjørt en kraftig kampanje på TV hvor de reklamerer for den ”billige” SMS-tjenesten sin. Pris og kvalitet henger nøye sammen, og etter å ha gjennomført denne testen viser resultatene klart at 1881 er den aktøren som gir mest riktige svar.

– Pris er en ting, men hvis forbrukeren får feil svar, kan det fort bli dyrt. Derfor har vi også innført en kvalitetsgaranti hvor vi gir pengene tilbake hvis brukeren ikke er fornøyd. Hos oss skal de være trygge på å få det rette svaret, avslutter Marianne Lund.

Fakta fra undersøkelsen

  • 1881 kommer best ut ved å ha signifikant flere korrekte oppføringer
  • 1881 skiller seg også ut ved å ha færrest nulltreff.
  • 1888 kommer desidert dårligst ut med svært høyt innslag av feil svar, men også høy andel nulltreff.
  • 1888 kommer dårligst ut på alle typer søk.

 

Legg igjen en kommentar