Telenor endrer sitt mobiltilbud

Telenor kommer nå med nye mobilabonnement basert på resultatene fra en omfattende undersøkelse av hva brukerne ønsker at abonnement skal inneholde.

Fasiten er at de vil ha gode tilbud på mobiltelefoner kombinert med lave og forutsigbare priser på abonnement. Og de er opptatt av dekning som gir maksimal brukeropplevelse.

Telenors radikale skifte i abonnementstilbud skjer 11. april. Da starter salget hos omkring 1500 mobilforhandlere landet over. Gjennom dette foretar Telenor en sterk forenkling og forbedring av mobilabonnementene sine.

Kraftig vekst

Svein Henning Kirkeng, leder for privatmarked i Telenor, vektlegger at Telenor skal gi kundene markedets beste mobilopplevelser, og at den kraftige veksten i bruk av Internett på mobilen stiller store krav til mobiloperatørene.

– Telenor gir folk den beste brukeropplevelsen for mobilsurfing i Norge, dette er dokumentert i uavhengige tester i ulike medier. Med våre nye abonnement sikres du ikke bare Telenors suverene dekning, du får også enkle og rimelige abonnement med gode tilbud på surfemobiler. Nå kommer Telenor med markedets mest attraktive mobilpakker, sier Kirkeng.

Alle tilleggstjenester, som for eksempel populære FriFamilie, kan kombineres med de nye abonnementene.

Kundene har fått bestemme

Komplett og Prat tilbys med ulike pakker som dekker hver enkelts behov. For å lykkes med en slik tilpasning har Telenor spurt 3000 personer om deres mobilønsker. De nye mobilabonnementene kommer som direkte tilsvar på disse ønsker. Sentrale tilbakemeldinger har vært:

  • For første gang i norsk mobilhistorie oppgir folk at surfing med mobilen er viktigere enn å sende tekstmeldinger (SMS).
  • For første gang i norsk mobilhistorie er det en unison stemning for en fast månedspris med mest mulig inkludert. Dette fordi folk ønsker enkelhet og forutsigbarhet.
  • Atter en gang i norsk mobilhistorie gir folk klart svar på at de foretrekker å få et godt tilbud på mobiltelefon når de skal skaffe seg abonnement.
  • Skiftet vi nå opplever i norsk mobilhistorie stiller strenge krav til operatørene. Når folk i økende grad benytter mobilen til et mangfold av nettjenester, krever de å ha nettilgang og god brukeropplevelse alltid og overalt. Betydningen av dekning og tjenestekvalitet er viktigere enn noensinne.

Høy inkludert verdi

Valget av navnet Komplett har ifølge Telenor vært åpenbart, da pakken inneholder nær sagt alt:

  • Gode tilbud på surfemobiler.
  • Det du trenger av ringetid, SMS og data.
  • FriFamilie med ubegrensede minutter, SMS og MMS til familiemedlemmer.
  • Telenors testvinnende mobilnett.

Komplett kommer i Small, Medium, Large, Ekstra Large – samt Kontroll. Siden mobilbrukeren får en stor pakke til en fast pris, ligger det stor verdi inkludert.

Denne verdien skal Telenor synliggjøre for kundene, fordi selskapet ønsker å vise alle både hvor stor prisreduksjon abonnementene representerer samt hvor stor verdi som inkluderes i abonnementene.

Billigpakker også for pratmakere

For kunder som er mest opptatt av å ringe med mobilen, tilbyr Telenor Prat. Her er det ringepriser og forutsigbarhet tilpasset bruk.

Varianter av Prat har fått navn etter ut fra hvor mange ringeminutter du får inkludert: Prat 100, Prat 400 og Prat 1200.

Gammelt ut, nytt inn

Alle nåværende abonnement stoppes for salg mandag 11. april 2011, samme dag som salget av Komplett og Prat starter. Telenor flytter ingen kunder automatisk fra de gamle til de nye abonnementene, men det blir enkelt å bytte abonnement.

– Våre eksisterende kunder vil få all info og veiledning av oss via Internett, e-post og SMS, slik at de i ro og mak kan gjøre seg kjent med de nye prisgunstige tilbudene og velge den pakkeløsningen som passer dem best, sier Kirkeng.

Han påpeker at det er opp til hver enkelt kunde å gå over til de nye abonnementene eller å beholde sitt eksisterende.

 

Legg igjen en kommentar