Ble Årets Konsulent etter NetCom-oppdrag

Tom André Heiberg i Capgemini er kåret til Årets konsulent. Bakgrunn er rollen han hadde som prosjektleder for et innovativt salgsverktøy for NetCom.

I det nye salgsverktøyet for NetCom er all informasjon om salgsprosesser, kunder og kunderelasjoner samlet.

– Jeg har jobbet med mange konsulenter i løpet av mine år i telekombransjen, men dette var en de beste opplevelsene jeg har hatt, sier salgssjef i NetCom, Lasse Carlsen, om Tom André Heibergs og Capgemini-teamets innsats.

Brukte sommerferien

En slik salgsløsning som NetCom ønsket seg tar vanligvis lang tid å utvikle og få gjort klart til bruk. Heiberg og teamet hadde sommerferien på seg.

Han ledet et rekordraskt prosjekt og utviklet NetComs – og Capgeminis – første skybaserte løsning. Første arbeidsdag etter sommerferien sto CRM-løsningen klar til bruk for NetComs salgsavdeling.

Har blitt fremoverlent salgsorganisasjon

NetCom trekker frem dette prosjektet som noe av det mest positive på forretningssiden deres: Heiberg med team har konfigurert og tilpasset et salgsstyringsverktøy som salgsorganisasjonen er veldig fornøyd med.

De omtaler seg selv nå som ”Norges mest fremoverlente salgsorganisasjon” takket være løsningen.

Fakta om Konsulentprisen

  • Deles ut for fjerde år på rad. Bak prisen står Konsulentguiden, Abelia og Institute of Management Consultants Norway (IMC Norway). Prisen er etablert for å belønne fremragende aktører i konsulentbransjen.
  • En bredt sammensatt jury vurderer de skiftlige nominasjonene, og nominerte kandidater legger så frem prosjektet sitt for juryen.
  • Vilkårene for nominasjon er at prosjektet skal være unikt og innovativt, være faglig tungt og gjennomtenkt. I tillegg skal konsulenten utmerke seg også utenfor prosjektet, som kunnskapsdeler og -formidler.

 

Legg igjen en kommentar