Opera-sjef slutter

Han bidro sterkt til å gjøre Opera Software til verdens største leverandør av nettlesere til mobiltelefoner. Nå slutter informasjonssjef Tor Odland i Opera.

Som informasjonssjef ledet Odland et globalt PR-team på 17 medarbeidere.

I løpet av Odlands tid som informasjonssjef i Opera Software, ble selskapets PR-arbeid premiert med både European Excellence Award og den norske Gullkorn-prisen. Odland ledet også Operas satsing på sosiale medier.

Odland tar med seg seks års erfaring fra teknologiflaggskipet Opera Software til kommunikasjonsbyrået Burson-Marsteller. 1. juni tiltrer han som seniorrådgiver i deres corporate-avdeling.

Har jobbet med teknologi og IT

– Det er ikke mange nordmenn som har ledet globale kommunikasjonsteam innenfor teknologi og IT. I tillegg har Tor et bredt kommunikasjonsfaglig register som dekker merkevarebygging, digital kommunikasjon, mediehåndtering og finansiell kommunikasjon, sier administrerende direktør i Burson-Marsteller, Sigurd Grytten.

Vil jobbe med norsk industri og næringsliv

– Det er bare ett byrå i Norge jeg kunne tenke meg å jobbe for og det er Burson-Marsteller. Jeg har fulgt dem tett helt fra studietiden i USA og jeg har dyp respekt for kulturen, kompetansen og det strategiske rammeverket. Mitt ønske er å bidra til å bygge norsk industri og næringsliv, både på hjemmebane og der ute – i kamp med verdens største merkevarer, sier Tor Odland – som egentlig heter Torgrim til fornavn.

Utenlandserfaring

Odland har også erfaring fra det London-baserte PR-byrået The Hoffman Agency, og har tidligere vært ansatt i teknologiselskapet never.no, Storm Kommunikasjon, Ketchum og American Psychological Association.

Han har en mastergrad fra London School of Economics (UK),og en bachelor fra University of South Carolina (USA).

 

Legg igjen en kommentar