Salgssuksess for LG med Optimus 2X

Etter drøyt en måned i butikkhyllene har Androidmobilen Optimus 2X allerede blitt en salgssuksess for LG Electronics. Selskapet gjør det skarpt i Norge.

Norden var det første markedet som lanserte Optimus 2X i Europa og telefonen har fått varm mottakelse i både tradisjonelle og sosiale medier.

Samtidig har LG jobbet på spreng for å få nok telefoner ut til butikkene, for å møte den store etterspørselen.

Klatrer opp i det norske mobilmarkedet

– Vi har vært kjempeheldig med denne mobilmodellen. Etter at vi kom med Optimus 2X anslår jeg at vi i mars volummessig mellom fem og seks prosent av det norske mobilmarkedet. Men i verdimessig andel ga telefonen oss i mars en markedsandel på litt over ti prosent, sier salgssjef André Seielstad i LG Electronics Norge til Mobizmag.no.

På spørsmål hvem som er LGs argeste konkurrenter sier han LG i det norske markedet på mange måter er veldig like Samsung, men at også Sony Ericsson og HTC er selskaper de bretter opp armene mot. Nokia nevner han ikke. De er ikke nok på banen i påvente av nye Nokia/Microsoft-mobiler?

Har overgått alle våre forventninger

Optimus 2X representerer en milepæl for LG Electronics. LG har siden lanseringen i mars økt sine markedsandeler innen avanserte smarttelefoner med nær 100 prosent i Norden. Det forventes lignende resultater i resten av Europa etter at Optimus 2X nå har blitt lagt ut for salg også der.

– Vi visste at Optimus 2X ville bli en populær telefon i Norden, men interessen og omtalen har overgått alle våre forventninger. Salget av Optimus 2X har oversteget våre forventninger i alle de nordiske landene, og vi har fått gode tilbakemeldinger fra både presse og kunder, sier Erik Andersson, nordisk produktspesialist for mobiltelefoner i LG Electronics.

Bare begynnelsen
Optimus 2X’ suksessoppskrift er en kombinasjon av ledende teknologi, slik som NVIDIAs Tegra 2-prosessor, tiltalende design og Googles operativsystem – Android. Det nordiske markedet har mange ”early adopters” som viser stor vilje til å prøve ut nye teknologier.

Interessen og etterspørselen har derfor vært meget stor helt siden Optimus 2X først ble presentert i desember 2010. Dette er grunnen til at Norden ble den første regionen i Europa til å lansere Optimus 2X.

– Lanseringen av Optimus 2X har vært en suksesshistorie for LG og vi har virkelig klart å markere oss på det norske mobilmarkedet. Resten av 2011 ser om mulig enda bedre ut, med lyssterke LG Optimus Black på vei ut til butikkene i mai. I tillegg lanseres verdens første komplette 3D-telefon, Optimus 3D, i løpet av sommeren, sier André Seielstad, salgssjef i LG Electronics Norge.

Legg igjen en kommentar