Gir kompensasjon etter omfattende mobilfeil

Feilen i mobilnettet som inntraff fredag medførte store problemer for mange av Telenors kunder. Telenor vil derfor kompensere for all bruk av mobil gjennom Pinsehelgen.

Fredag 10. juni like før kl. 13 oppstod det en feil i mobilnettet som rammet mobil tale og SMS over hele Norge.

Feilen førte til at samtaler og tekstmeldinger kun unntaksvis kom igjennom.

Les også: Et teknisk sårbarhetsutvalg bør opprettes

Kompensasjon på sin plass

– God dekning og stabilt nett over hele Norge er kjernen i vår virksomhet. Når en så stor feil inntreffer, er kompensasjon på sin plass. Ingen av våre privat- eller bedriftskunder blir fakturert for bruk av mobiltjenester i pinsehelgen, sier Ragnar Kårhus, administrerende direktør i Telenor Norge.

Det vil ikke bli fakturert for mobiltjenester som er benyttet i perioden fredag 10. juni kl 00.01 til mandag 13. juni kl 23.59.

Dette gjelder all mobiltrafikk, både i inn- og utland; taletrafikk, tekst- og bildemeldinger, innholdstjenester – samt bruk av mobilt internett på mobiltelefon, nettbrett og PC.

Beklager på det sterkeste

– Det er alltid en risiko for at feilsituasjoner kan oppstå, men dette er den mest omfattende feilen vi har hatt siden mobilnettet ble åpnet i 1993. Det er en feil vi på det sterkeste beklager, sier Kårhus.

Telenors oppmerksomhet er nå rettet inn mot å sikre en stabil driftssituasjon, kartlegge årsakene til feilen og forhindre at en tilsvarende situasjon oppstår i fremtiden.

Telenor vil redegjøre grundig for nevnte forhold når alle fakta foreligger.

 

1 thought on “Gir kompensasjon etter omfattende mobilfeil

Legg igjen en kommentar