Fikk business intelligence-jobb for Telenor

Telenor er et av store norske selskaper som i det siste har tatt i bruk mer business intelligence-løsninger. Det ga omsetningsdobling for Affecto.

Store, norske selskap vil bli smartere og kjøper mer business intelligence-løsninger for å få det til.

Det gjenspeiles i Affecto Norways kvartalstall for årets andre kvartal som ble fremlagt i går, som viser sterk vekst i salget og nær fordoblet resultat.

Jobber for de store

– I årets annet kvartal tegnet vi kontrakter med blant andre Telenor, Statoil, Det Norske Veritas og Santander, sier administrerende direktør Håvard Ellefsen i Affecto Norway.

Store virksomheter satser nå for fullt på Business Intelligence-løsninger.

Affecto Norway rapporterte et salg i årets andre kvartal på mer enn 55 MNOK eller 7,1 MEUR, en økning på 14,5 prosent målt mot samme kvartal året før.

Salget i første halvår av 2011 endte dermed på 111,5 MNOK eller 14,3 MEUR, en økning på 18,2 prosent.

Markedet vil vokse opp mot åtte prosent i år

Driftsresultatet for andre kvartal 2011 ble på om lag 4,7 MNOK, nesten en dobling i forhold til samme kvartal i fjor. For første halvår i 2011 økte lønnsomheten med 75 prosent til nær 11 MNOK eller om lag 1.4 MEUR.

Affecto anslår markedet for Business Intelligence til å vokse med 6-8 prosent i år og  tegnet seg dermed for nær dobbelt så sterk vekst for egen del.

– Økt lønnsomhet er vårt fokus i år, etter at vi investerte for vekst i 2010. Selv om resultatøkningen kommer fra et relativt lavt nivå i fjor, viser tallene at vi er på rett vei. Business Intelligence er en god sirkel: Jo smartere løsninger kundene tar i bruk, jo flere nye muligheter åpenbarer seg, sier Håvard Ellefsen.

Foto: Nicolay Nicolaysen / Telenor

Legg igjen en kommentar