Reagerer på operatørenes høstkampanjer

Forbrukerombudet mener at en del av mobiloperatørenes høstkampanjer er villedende. Nå krever ombudet at operatørene endrer markedsføringen.

Forbrukerombudet har nå vurdert de ulike kampanjetilbudene og sendt brev til åtte mobilselskaper med beskjed om at kampanjene deres må endres, opplyser juridisk direktør Frode Elton Haug.

Vil ha mere fakta

Operatørene må gi opplysninger om hva som er inkludert i tilbudet, som antall ringeminutter, meldinger og MB datatrafikk. Begrensninger som at tilbudet ikke gjelder for bruk i utlandet og for spesialnummer må også fremheves tydeligere, heter det i en pressemelding fra Forbrukerombudet.

Forbrukeren må i tillegg få klar og tydelig informasjon om hva som skjer med abonnementet etter tilbudsperioden og om tilbudet forutsetter bindingstid, mener Frode Elton Haug.

Kort frist

Forbrukerombudet har nå gitt mobiloperatørene en kort frist til å endre eller fjerne markedsføringskampanjene.

Legg igjen en kommentar