NetCom girer opp med flere mobilbutikker

NetCom åpnet torsdag en helt ny konseptbutikk i Bogstadveien i Oslo. De girer dermed opp satsningen på NetCom Shops etter noen gode måneder i markedet.

– Det siste året har NetCom satset tungt på egeneide mobilbutikker som en sentral salgs- og servicekanal. Vi har hatt suksess med butikkene, med en kraftig økning i salget og gode resultater på servicemålinger. Servicesatsningen har vist seg å være populær fordi kunden liker å møte oss ansikt til ansikt. Dette er riktig vei å gå for oss, og derfor satser vi videre og åpner flere NetCom Shops i år, sier Kristian Renaas, salgsdirektør i NetCom.

Doblet salget

Ferske salgstall viser at NetCom Shops har doblet salget etter at butikken endret navn fra Telebutikken til NetCom Shops i mai i fjor og fikk samme grafiske profil som NetCom.

Med torsdagens butikkåpning har NetCom 59 mobilbutikker spredt over hele landet. Den nyeste butikken skiller seg fra de øvrige og tilhører en ny type konseptbutikker som har blitt prøvd ut i andre TeliaSonera-selskaper i Norden og Baltikum.

Hjemmekoselig?

– Den nye butikken er mer hjemmekoselig enn andre mobilbutikker. Tanken med innredningen og atmosfæren er at kunden skal trives i butikken, og gjennom å ha ekte mobiler utstilt skal de kunne kjenne og klemme før de bestemmer seg for å kjøpe. Vi har hatt gode erfaringer med konseptet i andre land og håper også norske mobilkunder liker den nye butikken, sier Renaas.

Gode kundeopplevelser

I en fersk kartlegging av servicenivået i 84 landsdekkende butikkjeder gjennomført av Daymakers “mystery shoppers”, kommer NetCom Shops på en åttende plass, med en poengsum som ligger godt over gjennomsnittet i bransjen.

– Gode serviceopplevelser kommer ikke av seg selv, men denne undersøkelsen viser at et målbevisst arbeid med service og salg gir resultater. Konkurransen i mobilmarkedet er tøff og for å skille seg ut fra konkurrentene satser NetCom på å skape gode kundeopplevelser i våre mobilbutikker. Strategien har vært vellykket så langt. Og selv om vi ikke er i mål, så er vi på vei, sier Renaas.

Fakta

  • Den første konseptbutikken ble åpnet i Stockholm i juni 2009, og ettersom erfaringene var gode åpnet flere butikker av samme slag i Sverige og Finland i 2010.
  • I forbindelse med rebrandingen av TeliaSonera-selskapene i mai 2011, åpnet tilsvarende konseptbutikker i Danmark, Estland og Litauen.
  • 2. februar åpner den første konseptbutikken i Bogstadveien i Oslo, og blir med det den 85. butikken av dette slaget i det sjette landet.
  • NetCom planlegger å åpne flere butikker i 2012, men vil ikke fortelle hvor disse skal plasseres.

 

Legg igjen en kommentar