Bruker kino som våpen i mobilkrigen

Mobilselskapet Chess og markedsdirektør Jarle Alvær har det siste halvannet året sørget for at drøyt 151 000 nordmenn har brukt tirsdag til kinodag.

Det betyr at Chess-kundene i denne perioden har sett film for rundt 15 millioner kroner. Og kino er blitt et viktig våpen – eller lokkemiddel – i mobilkrigen.

– Tirsdagskino har blitt en suksess flere steder i landet. Interessen er fortsatt økende og dette er en ny måte å bygge lojalitet hos kundene på, sier markedsdirektør Jarle Alvær i Chess.

Kriger om knappenåler og glansbilder

– Selve krigen om mobilpriser er blitt en krig om knappenåler og glansbilder. Folk er i langt større grad bevisst på ringepriser i dag sammenlignet med for bare noen år siden. Dermed har vi tatt priskrigen til et nytt nivå som handler om å gi kundene opplevelser og økonomiske besparelser, sier Alvær.

De fleste norske kinoer er med i samarbeidet ChessTirsdag. Det startet sommeren 2010 og ble umiddelbart ettertraktet. I løpet av denne perioden har kundene benket seg i norske kinosaler og samlet sett film til en verdi av 15 millioner kroner.

Sparer opp til 500 kroner i måneden

Kinokonseptet innebærer at 500 000 kunder i Chess kan ta med seg en venn på kino og bare betale for én billett.

– De ivrigste sparer 400-500 kroner hver måned på ChessTirsdag. Dette er en fordel som den enkelte merker veldig godt på lommeboken. Gir vi kundene slike fordeler tror vi også at det er mindre risiko for at de finner seg andre mobilleverandører, sier Alvær. Det er ikke tilfeldig at kino ble valgt. En undersøkelse blant kundene slo fast at film var en interesse de fleste delte.

Legg igjen en kommentar