Flere klager på mobile innholdstjenester

Antall klager til Forbrukerombudet økte i 2011. Klagetallet på SMS-spam og mobile innholdstjenester gikk også opp.

Klagestatistikken viser at det samlede antall skriftlige henvendelser til Forbrukerombudet i 2011 var 8 835.

Det er 386 flere enn året før.

Markant økning

Det har også vært en klar økning i antall klager på spam og innholdstjenester til mobiltelefon.

Her har antallet skriftlige klager økt fra 575 i 2010 til 946 i 2011.

Vil ha bedre regelverk
– Mange forbrukere plages fortsatt med dyre og uønskede innholdstjenester på mobilen. Det er lenge siden jeg pekte på at vi trenger et bedre regelverk for å beskytte folk mot de useriøse aktørene som finnes i denne bransjen, men dessverre har dette ikke kommet på plass ennå, sier forbrukerombud Gry Nergård.

Legg igjen en kommentar