LUDO hadde mobilbransjens korteste svartid

LUDO Mobil, som snart er historie, hadde den raskeste svartiden på kundeservice. Telenor, NetCom og Tele2 kom ikke så høyt opp. Chess var nest dårligst.

Det viser en oversikt fra Post- og teletilsynet (PT) som ble offentliggjort i fjor høst.

Torsdag ble det kjent at Idar Vollvik og LUDO Mobil overfører 22.000 mobilkunder til Chess, etter at LUDO Mobil ikke klarer å takle gjelden til selskapet. Blant annet skylder de Ventelo mye penger.

Svartid på kundeservice

– Jeg kjenner Chess bedre enn de fleste, og er overbevist om at kundene mine kommer til å bli svært godt tatt vare på, sa Idar Vollvik i forbindelse med at Chess tok over kundene.

I fjor høst offentliggjorde Post- og teltilsynet en omfattende kundeserviceundersøkelse, som er fra første halvår 2011. Denne viser at LUDO Mobil-kundene vil kunne få endret kundeservicenivået noe når de blir Chess-kunder.

Se presentasjonen her (PDF).

Andel telefonhenvendelser besvart innen 5 minutter hos mobiltelefonitilbydere

  1. LUDO Mobil – 100%
  2. ACN Norge – 100%
  3. Lebara – 99%
  4. One Call – 98%
  5. Ventelo Privat – 98%
  6. Talkmore – 95%
  7. Telenor – 94%
  8. NetCom – 94%
  9. Tele2 – 92%
  10. Lycamobile – 90%
  11. Chess – 88%
  12. Telipol – 76%

Kilde: Post- og teletilsynet

 

Legg igjen en kommentar