Boost Communications fikk mere investorpenger

Boost Communications har fått 25 millioner kroner i investorstøtte fra det statseide venturekapitalfondet Investinor og det private venturekapitalfondet Norsk Innovasjonskapital III.

– Boost Communications ble etablert i 2000, noe som gjør oss til en erfaren aktør innen mobilt web og markedsføring. Ettersom markedet modnes, ønsker vi å posisjonere oss for å ta en ledende rolle i dette raskt voksende markedet, sier grunnlegger og administrerende direktør Øystein R. Skiri (til venstre i bildet).

TeleVenture Management

De nye investorene er det statseide venture kapital fondet Investinor og det private venture kapital fondet Norsk Innovasjonskapital III (NIK III), ledet av TeleVenture Management.

Boost Communications hadde en omsetning på 25 millioner kroner i 2011, en økning fra 21 millioner kroner i 2010.

Har vært veldig forsiktige

– Med 25 millioner kroner tilgjengelig i frisk kapital, har vi sjansen til å virkelig posisjonere selskapet som en ledende internasjonal aktør. I tolv år har vi bygget organisasjonen organisk og har vært veldig forsiktige. Til tross for dette har vi vært i stand til å nå de samme målene som noen av våre konkurrenter, som har fått titalls millioner i støtte underveis, fortsetter Skiri.

Boost Communications gruppen består av tre selskaper; Boost Communications med en 50,1 prosent eierandel i Boostcom Media og en 100 prosent eierandel i Boost Advertising.

Jobber for Al Jazeera

Boost Communications har utviklet og driver mobile nettsteder og portaler for store selskaper fra hele verden, slik som Al Jazeera, FC Barcelona, The Times, Polaris Media, NSB og Telenor.

Boostcom Media driver kundelojalitetsklubber for rundt 100 kjøpesentre i Norden. Gruppens siste tilskuddet, Boost Advertising, har et selvbetjent verktøy, Madmaker  – ‘a do-it-yourself mobile ad maker’.

Verktøyet muliggjør slik at alle kan lage kampanjesider tilpasset mobiler ‘på mindre enn 5 minutter’, med ingen teknisk eller design ferdigheter.

Eier når 38 prosent

De to venturefondene har en samlet eierandel på 38 prosent i Boost Communications.

– Vi har fulgt Boost Communications i ett og et halvt år nå, og tror at selskapet kan ta en ledende rolle innen mobil markedsføring internasjonalt. De har vært i stand til å oppnå sine mål så langt, men trenger tilgang til mer kapital for å bli den internasjonale suksessen de har potensial til å være. Vi ønsker å ta en aktiv del i denne reisen, sier Managing Partner og grunnlegger Rune Rinnan i TeleVenture Management, som leder NIK III.

Ser stort potensial for fremtidig vekst

– Dette er ett av de mest spennende selskapene innen mobil web og markedsføring, som er et hurtigt voksende marked. Vi ser et stort potensial for fremtidig vekst og suksess for Boost Communications, konkluderer seniorrådgiver Jon Øyvind Eriksen fra Investinor.

Legg igjen en kommentar