Get best med total kundeservice på bredbånd

Get og Gunnar Evensen er nå på Norgestoppen i kundeservice av bredbåndsselskapene, viser Post- og Teletilsynets nyeste rapport på svartider innenfor telebransjen.

Rapporten måler kundeservice på telefon og e-post i forhold til snitt-svartid og hvor mange prosent av henvendelsene som besvares innenfor tilsynets anbefalte rammer.

– Get gir best total kundeservice av alle de store aktørene på bredbånd, og vi er spesielt fornøyd med å ha den beste kombinasjonen av rask svartid og kvalitet på samtalene, sier Gunnar Evensen, administrerende direktør hos Get.

Både raskest og mest stabile
Get leverer best resultat i flere av kategoriene, og er også den av de store aktørene som gjør det best totalt sett.

Get leverer en gjennomsnittlig svartid på bredbåndshenvendelser på kun 59 sekunder og 45 sekunder for fasttelefoni-henvendelser. Begge deler er i Norges-toppen. Samtidig er Get best til å håndtere volumene – 96 prosent av alle bredbånds-henvendelser og 98 prosent av alle fasttelefoni-henvendelser blir besvart på under 5 minutter.

– Alle i Get har jobbet hard gjennom lang tid, og resultatene i denne rapporten viser at vi nå også er best når det er stor pågang, sier Evensen.

Fornøyde kunder
PTs rapport viser hvordan Get har klart å forbedre resultatene i alle kategorier betydelig fra året før.

– Vi jobber systematisk med forbedringer, og rapporten bekrefter også det vi ser i våre egne målinger. Kundene gir oss nå en snittscore på over 5 av 6 mulige når de svarer på hvordan de totalt sett har opplevd kontakten med oss. Dette er like viktig som at vi nå også er raskest til å svare på telefonen. De gode resultatene inspirerer oss til å jobbe enda hardere for å gi kundene en enda bedre totalopplevelse med Get, sier Evensen.

Jobber fortsatt for å bli bedre

Hos Get kommer de store volumene med kundehenvendelser via telefon, men Evensen understreker at Get også ønsker å kapre topp-plasseringen når det gjelder e-posthenvendelser.

– Vi har fremdeles litt å gå på når det gjelder å være hurtigste til å svare på mail, men jobber nå hardt for at vi allerede på neste måling skal være på pallen også her, avslutter Evensen.

Se rapporten fra Post- og teletilsynet her

En kommentar om “Get best med total kundeservice på bredbånd

  1. Hvor get har fra at de er beste på «kundeservice på bredbånd» De er helt elendig på kundeservice.

Legg igjen en kommentar