Lite mobilselskap danket ut store konserner

Mobilselskapet Lebara og markedssjef Mette Øyen knuste store markedføringsgiganter som SAS og DNB. Lebra gikk til topps i finalen av «Årets markedsfører».

– Jeg har vært stolt i flere uker over at vi kom så langt, og jeg har faktisk ikke ord for å beskrive det. Vi kan med hånda på hjertet si at dette er teamwork. Dette her er det Lebara-familien som har jobba for. Vi har ingen strateger, inget mediebyrå, ikke noe reklamebyrå som står bak oss, det her er vår jobb. Så vi er stolte. Tusen takk til mine kjempeflinke kollegaer, sa Mette Øyen fra scenen i følge Kampanje.

Mette Øyen er markedssjef i Lebara.

Viktig pris

Årets Markedsfører er en viktig pris for reklame- og kommunikasjonsbransjen.

– Utdelingen er et ledd i Markedsforbundet (MF) og Kampanjes arbeid for å fremme anerkjennelse av dyktige markedsføreres arbeid og resultater samt å profesjonalisere og motivere utøvere til å fremme kvalitet i sitt markedsføringsarbeid, sier juryleder Eirik Hokstad, som også er styreleder i Markedsforbundet.

Har ikke hatt store ressurser

«Med begrensede midler har Lebara klart å skape en suksess i et mobiltelefonimarked med stor konkurranse. Lebara er utradisjonell markedsfører som begeistrer med sitt valg av målgruppe og friske markedsføring og bak suksessen ligger det en grundig strategijobb som i dag har posisjonert Lebara som markedsleder i det flerkulturelle markedet. Målgruppeinnsikten er fremragende og kandidaten sitter på bedre tall om denne målgruppen enn det selv det «offentlige Norge». Selv om markedsføringen av Lebaras produkter ikke fremstår son de mest påkostede og visuelt beste, spiller utformingen på lag med lavprisproduktene Lebara tilbyr. Dette er dønn ærlig markedsføring og selv om Lebara jobber i lavprissegment, er det ingen billige løsninger som ligger til grunn for denne suksessen», står det å lese på Markedsforbundets nettsider.

Legg igjen en kommentar