Søker etter mobilhoder i Donald

For første gang har et norsk selskap kjørt stillingsannonse i Donald. e-vita, som jobber med blant annet mobile plattformer,  rykket inn annonse for å tiltrekke seg gode IT-folk.

Det er i årets påskeutgave av Donald Duck & Co at den spesielle stillingsannonsen står på trykk.

Bakgrunnen er det stramme arbeidsmarkedet, og virkningen dette har på tradisjonelle nettkanaler.

Selv om konsulentselskapet e-vita er i vekst og har markedsledende kompetanse på Oracle mellomvare og nye mobile plattformer, er konkurransen mot etablerte internasjonale merkevarer ekstra hard.

Går helt nye veier

– Når arbeidsmarkedet er stramt, opplever vi at Finn forsterker utfordringene, derfor prøver vi noe utradisjonelt. Både for å vise oss fram til de som ikke kjenner oss fra før, og hvem vet – kanskje vekke interesse hos noen IT-helter i neste generasjon også, sier administrerende direktør Frank Rognstad i e-vita.

Å annonsere i Donald viser evnen et norsk selskap har til å handle innovativt for å bygge team på arbeidsplassen, sammenlignet med en stor internasjonal matriseorganisasjon.

e-vita følger opp stillingsannonsen med en påskekrim på selskapets nettsider og en kampanje på sosiale medier.

Tenker utradisjonelt

– e-vita hjelper sine kunder med innovativ bruk av IT. Når de bruker Donald som annonsemedium viser de evne til å tenke utradisjonelt også for egen del, sier salgssjef Bård Gullik Hagen i Egmont Serieforlaget.

– I tillegg til at de fremstår som et morsomt sted å jobbe, legger han til.

Like stor som VG

Donald har i størrelsesorden 200.000 voksne lesere per utgave, noe som er omtrent like mye som VG helg. Påskeutgaven er et av årets mest populære utgivelser, og som annonsør har e-vita stor eksklusivitet.

– Donald er undervurdert som annonsemedium mot voksne – særlig IT-folk. Man trenger ikke å se lenger enn til Donaldistene på Blindern som er aktive den dag i dag for å se det, sier Rognstad.

Legg igjen en kommentar