Rimi-app fikk Merket for god design

Rimi, McCann og MediaFront fikk i går kveld Merket for god design under Designdagen. Utmerkelsen ble gitt for mobilapplikasjonen Rimi Pluss.

Merket for god design belønner bedrifter og designere som sammen skaper produkter og tjenester gjennom metodisk bruk av design.

– Å rope høyest er ikke alltid den beste måten å få oppmerksomhet på. Når folk slutter å høre etter må vi i stedet lage kommunikasjon som kunden har lyst til å få med seg. Her spiller design en utrolig viktig rolle. Rimi Pluss hadde aldri blitt en suksess uten enkel og god design, understreker Henning Eriksen i Rimi.

Femdoblet trafikken
Rimi Pluss ble lansert høsten 2011, og finnes i dag til iPhone, Android og Windows Phone.

App-en er lastet ned 185.000 ganger, og har over 50 000 registrerte brukere.

I tillegg har trafikken til Rimi.no har femdoblet seg etter lanseringen av app-en.

Fakta

  • Utmerkelsen er en anerkjennelse av vellykket bruk av design for å skape innovative produkter og løsninger, og er et kvalitetsstempel til bruk i bedriftens markedsføring.
  • Alle typer masseproduserte produkter, tjenester og løsninger utviklet med en designer, til enten konsument- eller bedriftsmarkedet, og fra alle typer bransjer, kan søke. Dette inkluderer alle typer produkter, emballasje, visuelle profiler, nettsider, applikasjoner, samt møbler, tekstiler, mote og konfeksjon..
  • De innsendte bidragene blir evaluert av en objektiv jury bestående av fagpersoner fra nordisk næringsliv og fra designbransjen. Juryeringsprosessen er strengt konfidensiell.
  • Bedrifter og designere som ikke når opp til en utmerkelse, får en detaljert tilbakemelding fra juryen, i form av et konsultasjonsmøte.

Legg igjen en kommentar