Gir førstehjelp til Trondheim kommune

Av
Oppdatert: 23. april, 2012
Trygve_solem_steria

Steria har vunnet en kontrakt med Trondheim kommune. IT-konsulentselskapet skal levere førstelinjesupport til en anslått verdi av 40 millioner kroner.

– Vi skal yte førstelinjesupport for 13 500 sluttbrukere på applikasjoner, desktoptjenester, kommunikasjonstjenester og telefoni, sier Trygve Solem, direktør for forretningsutvikling i Steria.

Dovrefjell var en barriere

– Steria var en tydelig vinner på denne kontrakten, og vi skal nå flytte servicedesken over til Steria før påske. Det blir spennende å se hvor godt Steria får til samarbeidet mellom sine ansatte i Trondheim og Oslo. Dovrefjell har i mange sammenhenger vist seg å være en barriere. Jeg tror de klarer det, uttaler Harald Moe, it-sjef i Trondheim kommune.

Ikke bare IT-support

Kontrakten varer i to år med opsjon på to års forlengelse.

Trygve Solem understreker at Steria ikke bare skal være en tradisjonell helpdesk, men også levere fortløpende styringsinformasjon til IT-ledelsen i kommunen.

Satser i Trondheim

I løpet av 2011 har Steria bygget opp et sterkt miljø i Trondheim, og Solem er fornøyd med uttellingen selskapet har hatt på anbud til kommunen.

– Vi har levert to anbud og har vunnet begge. Den nye kontrakten blir viktig for utviklingen av kundesenteret i Steria, forteller han.

Ikke den første

I fjor vår vant selskapet en applikasjonsavtale for drift av kommunens omkring 250 fagprogrammer de neste fem årene – til en verdi av omkring 155 millioner kroner.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Du kan bruke disse HTML-kodene og -egenskapene: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>