DAGENS APP: Gjør arbeidsplassen mer digital

Dette er en smart app-løsning som håndterer vaktplanlegging, fraværshåndtering, lønnssimulering, budsjettering og lønnsoverførsler.

Det er mye å ta hånd om når man jobber i en bedrift, og alle ansatte er klare over dette. Alt fra håndtering av budsjett og lønn, til planlegging av vakter og fravær. Man må lage systemer for å få dette til å gå rundt slik at det funker, og gjøres effektivt og presist.

Flere bedrifter bruker sannsyneligvis både mye papir og tid på slikt arbeid. Hvis man vil gjøre bedriften sin smartere, og gjøre at tng går enda litt mer på skinner kan Tamigo være en løsning på dette.

Tamigo er en standardløsning fra våre danske venner som håndterer vaktplanlegging, fraværshåndtering, lønnssimulering, budsjettering og lønnsoverførsler.

I våren 2011 ble det åpnet et kontor i Norge, og de har allerede store kunder de samarbeider med. Blant disse er Eplehuset og Narvesen, og totalt viser de til 29 bedrifter på deres hjemmeside.

Først og fremst er Tamigo en oversiktlig og enkel løsning å bruke. Vaktplanene kan f.eks tilpasses med fargekoder for å organisere de ansattes arbeid per dag, og hver ansatt kan eksportere sin egen vaktplan til iCal, Outlook, iPhone og Google-kalender.

Dersom man trenger telefonnummeret til en på arbeidsplassen kan man legge inn en ansattliste med oversikt over navn og andre personalia, som telefonnummer. Vil du bytte bort en vakt? Det lar seg også gjøre via vaktbørsen, hvor man enten legge ut vakten sin for den som ønsker den, eller bytte med andre.

Trenger du en ferie søker du enkelt om det ved å velge start – og sluttdato, samt type fri og årsak, og dette får en ansvarlig melding om umiddelbart. Samtidig kan vedkomne direkte svare innad i Tamigo om det er innvilget eller ikke.

Dette er bare en liten del av hva Tamigo tilbyr. Undertegnede har ennå ikke hatt mulighet til å teste funksjonene for budsjett og lønning, men synes at man allerede har lette, raske og uproblematisk funksjoner for hånd. Dette gjør arbeidshverdagen lettere både med tanke på oversikt og kommunikasjon mellom kollegaer.

På toppen av det hele er man ikke avhengig av å være nær en datamaskin for å logge på Tamigo via nettleseren sin; de har også sin egen app, og den er tilgjengelig til iOS, Android og Windows Phone. Denne er også svært god å bruke, og det er veldig greit å ha med seg all denne typen informasjon hvor enn man går. Appene er gratis på alle platformene.

Dette er en løsning som tilbys i fire varianter/moduler, fra basic (249 kr) til full (499 kr). I basic-modulen får man muligheten funksjonaliteten til vaktplaner og fravær, samt muligheten til å lage en ansattliste og mer.

Smarttelefon-appene er en del av alle pakkene, og det samme er kalenderintegrering. Alle bedrifter som foreløpig utfører mye av denne typen arbeid med penn og papir anbefales å ta en titt på Tamigo for å gjøre deres arbeidsplass mer digital og tilgjengelig.

Bruker du allerede Tamigo, men ingen app?

Her kan du laste ned

App Store

Google Play

Windows Phone Marketplace

Legg igjen en kommentar