NetCom og Chess til sengs med Spotify

NetCom og Chess har inngått partnerskap med Spotify, hvor Spotify Premium med 18 milloner sanger inkluderes i blant annet NetComs fastprisabonnement.

Avtalen mellom NetCom og Spotify inngås av TeliaSonera Norge, som også har merkevaren Chess.

Også Chess vil tilby Spotify Premium som del av sine abonnementspakker.

Bedre opplevelser

Spotify-samarbeidet med eierne til NetCom og Chess, TeliaSonera, viser at bransjer som tradisjonelt har operert på ulike banehalvdeler nå finner sammen til beste for forbrukerne.

– NetComs avtale med Spotify i Norge viser hvordan vi leter etter partnere som gir kundene våre bedre opplevelser og mer verdi for pengene. 18 millioner sanger inkluderes nå i våre fastprisabonnement, sier direktør for privatmarkedet i NetCom, Anders Tillander.

Mobiloperatørens nye rolle
Musikktjenester via strømming vokser i popularitet i tråd med at musikkbruken skifter fra det å eie til det å få tilgang. Samtidig skjer en stor andel av lyttingen i dag via mobile enheter.

– Avtalen er også et bevis på at NetCom er i ferd med å innta en ny rolle hvor mobilen først og fremst er en Internettplattform, der enkel tilgang til nytte og underholdningstjenester blir stadig viktigere, sier Tillander.

18 millioner sanger
Med Spotify blir NetCom en av Norges største musikkbutikker. Spotify Premium inkluderes i fastprisabonnementene Medium+ og Large+, samt abonnementet XL.

Kampanjepris på Fastpris Medium+ med Spotify Premium og ekstra stor datapakke er 229 kroner i måneden.

18 millioner sanger
– Nå får NetComs kunder tilgang til Spotifys omfattende katalog som inneholder over 18 millioner sanger i hjemmet, eller på reise, sier Gerrit Meier, General Manager, Distribution & Partnerships, Spotify.

– Vi er veldig fornøyde med å ta dette steget sammen med NetCom i Norge, som er et viktig marked for oss, sier Meier.

Gavner musikkbransjen
Samarbeidet vil sette en ny standard for musikkdistribusjon i Norge, og føre til at enda flere vil betale for å lytte til sin favorittmusikk.

– Norge er allerede i dag et foregangsland når det gjelder digital musikkdistribusjon. Partnerskapet mellom Netcom og Spotify kommer til å bidra til at antallet musikkabonnenter øker ytterligere og når nye høyder, en utvikling som gavner hele musikkbransjen, sier Marte Thorsby, Direktør for IFPI Norge.

Blir lettere tilgjengelig
– Samarbeidet mellom Netcom og Spotify vil gjøre tjenesten lettere tilgjengelig for nye brukere, og vil medføre at antallet betalende musikkabonnenter i Norge vil øke ytterligere. Dette samarbeidet er viktig for å sikre en fortsatt positiv utvikling av det digitale markedet for musikk, og til fordel for våre medlemmer, sier Cato Strøm, sjef i TONO.

Legg igjen en kommentar