Mobilkuponger skaper rush til butikkene

Førstemannstilbudet med mobilkuponger gjelder kun for de første til kassen, så kundene snur på hælen og iler til butikken når de ser det på mobilene sine.

Førstemannskonseptet er det nye skuddet på stammen av trafikkdrivende tjenester fra Liquid Barcodes. Kundene forteller at brukerne legger seg i startgropa når de har fått vite at et tilbud er på vei, og når det kommer, blir det løp og kjøp.

Skaper «Sense of Urgency»

– For oss passer denne løsningen som hånd i hanske sier markedssjef i Narvesen, Stian Breivik. Narvesen er den første landsdekkende kjeden som tar i bruk Førstemann-konseptet. Løsningen er utviklet av LIQUID Barcodes.

Breivik var på utkikk etter en tjeneste som kunne skape «Sense of Urgency» og være morsom for kundene, samtidig som leverandørene enkelt kunne være med. Med Førstegangstilbudet fungerte det godt:

Gratis brus

– Vi ga appkundene våre tilbud om gratis 0,5 liter brus ved kjøp av Leiv Vi-dar pølse. Kun et begrenset antall kuponger kunne bli løst inn, så her gjaldt det å forte seg til nærmeste Narvesen. Etter 17 minutter var alle tilbudene brukt opp.

Enda kjappere gikk det med Burn energidrikk. Vinnerne tok alt, bokstavelig talt. Tilbudet ble revet bort fra hyllene på 3 minutter!

– Mange venter allerede i spenning på neste Førstemanntilbud som er rett rundt hjørnet, sier Breivik og smiler lurt.

Sikkert system

Kunden får Førstemanntilbudet som en kupong med en unik kode i app-en. Koden registreres i kassen ved kjøp, og

systemet teller ned. Da er det lett for butikken å ha full kontroll på hvor mange tilbud som er benyttet.

– Nettopp det at vi har full kontroll, gjør også denne løsningen perfekt til for eksempel lansering eller relansering av nye produkter, sier Breivik.

– Med over 200 000 nedlastede app-er, har vi jo sikret oss distribusjonen vi trenger.

– Det er denne evnen til innovasjon som gjør at Nar- vesen og 7-Eleven fortsatt er på norgestoppen for populære app-er, kommenterer Per Kristian Tandberg, administrerende direktør i LIQUID Barcodes.

Rir den digitale bølgen
7-Eleven var første landsdekkende kjede som satte mobilkuponger i system. Over 300.000 mennesker har brukt Narvesens, 7-Elevens og Shell/7-Elevens mobilkuponger i butikk så langt. Denne suksessen gjorde at kioskene lanserte digitale lojalitetskort i begynnelsen av 2012, og nå er også konsept Førstemann lansert.

– Det fine er at disse nye digitale tjenestene enkelt legges på toppen av vår løsning for mobilkuponger. Da er det jo bare å rulle ut nye spennende konsept i den takten vi selv ønsker, sier markedssjef for 7-Eleven, Jan Yngve Holen.

Førstemann til mølla

7-Eleven merker nå stor pågang fra leverandørene som ønsker å delta i våre digitale program, og de har derfor valgt å utvide lojalitetskonseptet med flere lojalitetskort for leverandørene.

– Også her er det førstemann til mølla som gjelder, fortsetter Holen.

– Nå er det bare noen få plasser igjen etter lanseringen av kaffekort, vaskekort og Frozen Yoghurt kort.

Narvesen har også nye digitale lojalitetskort på gang for Dagens Næringsliv, Coca-Cola og Snickers.

Kreativt miljø

LIQUID Barcodes har på kort tid bygd seg opp som en sentral markedsaktør for mobiltjenester i Norge. Bare det siste året har de levert over 500 kupong- og lojalitetskampanjer til nordiske kjeder og leverandører, og det er de som står bak Narvesens og 7-Elevens mobilkuponger, digitale lojalitetskort og førstemannskonsept.

– Med systemet for mobilkuponger og digitale lojalitetskort er infrastrukturen på plass, og det er enkelt å legge til nye trafikkdrivende tjenester, forteller administrerende direktør Per Kristian Tandberg i Liquid Barcodes.

Han mener bare fantasien setter begrensninger for nye spennende mobilbaserte konsepter som skaper trafikk til butikk.

Legg igjen en kommentar