Gratis Spotify til kundene ga salgsboom for Chess

Samarbeidet med musikktjenesten Spotify resulterte i salgsboom for mobilselskapet Chess. På fire uker har nærmere 10.000 mobilbrukere bestilt abonnement som inkluderer Spotify Premium.

– Ingen tvil om at Spotify-effekten slo til. Det har vært et vanvittig trøkk på kundeservice etter at vi lanserte Spotify Premium, både fra eksisterende kunder og nye kunder. Juni 2012 inngår som en av de beste månedene noensinne, sier markedsdirektør Jarle Alvær.

Kundene har tilpasset abonnementet

Musikktjenesten inngår i abonnementene ChessPlay og SjakkMatt.

Svært mange kunder har tilpasset abonnementet slik at de nå får Spotify Premium inkludert i månedsprisen.

Alvær er ikke overrasket over pågangen og interessen for den internasjonale musikktjenesten.

Unge kunder

– Vi har en kundegruppe som er ung til sinns, og undersøkelser viser at film og musikk scorer høyest på interesser blant våre egne kunder. Med Spotify kan man dele musikk med venner, og Spotify representerer verdier som gir en umiddelbar feelgood-følelse, og det er feelgood-opplevelser vi ønsker å gi norske mobilbrukere, sier markedsdirektøren.

Fra før har Chess inngått avtale med alle norske kinoer som gir kundene «2 for 1» hver tirsdag.

Vil endre mobilbransjen
– Lave priser kombinert med morsomme og relevante fordeler, er blitt et etablert konsept som vi har stor tro på. Vi skal fortsette å utvikle og endre den norske mobilbransjen med attraktive kundefordeler. Kino og musikkopplevelser er bare begynnelsen, forsikrer Alvær.

Legg igjen en kommentar