Telekiosken nå også mot bedriftsmarkedet

Telekiosken er på rundt 90 kjøpesentre og handlegater over hele landet. De har satset på privatmarkedet, men nå skal de i tillegg rette seg mot små- og mellomstore bedrifter.

Med utsalgssteder, fra Alta i nord til Kristiansand i sør, kan de med rette kalle seg en landsdekkende kjede.

Kjernemålgruppen har i 15 år vært privatpersoner som handler på kjøpesenter, der en Telekiosk typisk er lokalisert. Mobiltelefonen er fremdeles det opplagte hovedprodukt. Sortimentet har blitt utvidet gradvis, og PC–er og tilbehør utgjør en stadig større del av omsetningen.

Får stadig flere bedriftskunder
– Telekiosken er en kjede som retter seg mot massemarkedet. Men til tross for det, så ser vi at mange av våre kunder tilhører det så kalte «SoHo-segmentet» med 1 til 10 ansatte. Kundene SoHo som står for Small Office Home Office, opptrer i mange sammenhenger som Privatkunder og undersøkelser viser at nær halvparten av kundene i dette segmentet faktisk kjøper ett privatabonnement for enkelthets skyld, til tross for at man kanskje burde funnet seg ett bedriftsabonnement som passer bruken bedre, sier kjedeleder Tor Ole Karlsen.

Hjelp døgnet rundt
Han sier at de nå ønsker å ta bedre hånd om dette kundesegmentet, og 1. september lanserer de konseptet «Liten Bedrift». Dette blir Telekioskens bedriftssatsning, hvor de ønsker å tilby bedriftskunder ringeplaner, bundles og servicetjenester som best mulig passer deres bruk.

– Med våre nær 90 utsalgssteder over hele landet, lange åpningstider (kjøpesenteråpningstider) og medarbeidere med god kompetanse, håper vi å kunne bli ett naturlig valg for denne målgruppen, sier Karlsen.

I løpet av høsten vil vi også lansere «Mobilhjelp Liten Bedrift», som er en egen unik servicetjeneste rettet mot bedrifter, som handler hos Telekiosken. I tillegg tilbyr de Telenors mobildekning, 24/7 kunderservice, null kroner for interne samtaler med mer.

Utvider stadig
Telekiosken er som navnet tilsier ikke store butikken, men for en stund tilbake lanserte de også såkalte SuperStores, som er butikker på ca 50–60m2, altså en del større enn en typisk Telekiosken. SuperStore tilbyr de samme produktene og tjenestene som en Telekiosk, men går både dypere og bredere i sortimentet.

Telekiosken har også etablert seg på nett. Telekiosken.no er en del av kjedens multikanalstrategi, hvor de ønsker å nå kunden gjennom flere kanaler.

Følger samme oppskrift som tidligere
Oppskriften til Telekiosken er enkel; De gjør det trygt, personlig og enkelt for privatpersoner å velge riktige kommunikasjonsløsninger. Nå vil de gjøre det samme for SMS-bedriftene.

– Bak disken møter du dyktige og oppdaterte medarbeidere som veileder deg i jungelen av tilbud – fram til produktet eller løsningen som passer for deg, sier Tor Ole Karlsen.

Legg igjen en kommentar