Internasjonalt kjent markedsstrateg skal hjelpe Acer

Michael Birkin er en av verdens mest kjente merkevarestrateger. Det er overraskende at han nå er ansatt av Acer for å hjelpe PC-produsenten Acer.

Dette kan bety at det er en ytterligere endring på gang i Acer, hva gjelder markedsføring og branding av Acers produkter.

Acer sier de ansetter Michael Birkin og skal ha en ny start som et strategisk grep for å forsterke deres rolle som et markedsorientert selskap.

Respektert og dyktig merkevarestrateg
Michael Birkin blir sett på som en av verdens mest respekterte varemerkestrateger og har lang erfaring med markedsføring.

Han har vært sjef for Interbrand Group og hatt ulike posisjoner i Omnicom.

Står bak Red Peak Group
I 2010 grunnla han Red Peak Group, med kontorer i New York, London og Los Angeles og som tilbyr et komplett tjenestespekter, inklusiv varemerkerådgivning og design.

For å vitalisere og styrke den globale markedsavdelingen har Acer engasjert Red Peak Group, et globalt markedsføringsbyrå, samt utnevnt Michael Birkin som ny Chief Marketing Officer (CMO).

Vil forsterke markedssiden
Birkin skal lede det globale teamet ansvarlig for markedsføringen av merkevaren og rapportere direkte til styreformann og konsernsjef.

– Det primære målet for Red Peaks er å forsterke markedssiden og tankesettet i selskapet, sier J.T. Wang, konsernsjef og styreformann i Acer.

Kopierer Apples metode?
– Markedssiden skal tidligere inn i produktutviklingen – til og med innen forskning, utvikling og design. Vår eksakte forståelse for kundenes behov skal være basis i utviklingen av produkter og tjenester. Vi skal bygge opp et «end-to-end»-miljø og forbedre tankesettet innen markedsføring, Sier Wang.

Fikk ny stilling
Nåværende CMO, Walter Deppeler, er utnevnt til leder for en nyopprettet markedskomite som skal integrere Acers globale varemerke- og markedsføringsstrategi.

Foto: Red Peak Group

Legg igjen en kommentar